Ráhajt a flashes adattárolókra a Verbatim

A Santa Clara Consulting Group elemzése szerint 2006-ban Európában minden harmadik eladott írható DVD és minden negyedik eladott írható CD Verbatim márkájú volt. Az optikai lemezek piacán jól ismert gyártó hasonló befolyást remél elérni a flashmemóriát használó adattárolók piacán is.

Az írható CD-lemezek piaca már leszálló ágban van – áll a cég közleményében. 2006-ban 2,19 milliárd írható CD-t értékesítettek Európában, körülbelül 72 millióval kevesebbet, mint az előző évben. A zsugorodó szektorban a Verbatim 2,3 százalékkal, 28,7 százalékra tudta növelni piaci részesedését.

A DVD-értékesítésekkel kapcsolatos kilátások biztatóbbak. 2006-ban több mint 1,5 milliárd írható DVD-t adtak el Európában – ez 400 millióval több, mint az előző évben. A Verbatim piaci részesedése 26 százalékról körülbelül 35 százalékra nőtt.

A flash a jövő

A professzionális szegmensben és a szofisztikáltabb felhasználók körében egyre terjed a flashalapú memóriakártyák használata. A CompactFlash kártyák tárolókapacitása már a 16 GB-ot is eléri. A legelterjedtebb formátumok az SD és a Mini SD kártyák, de különösen a mobiltelefonok miatt jelentős növekedés tapasztalható az olyan miniatűr formátumok területén is, mint a Micro SD.

Az adatok, képek és zenei fájlok tárolására és szállítására alkalmas USB-meghajtók iránti kereslet is robbanásszerűen növekszik. 2005-ben a legnépszerűbb kapacitás a 256 MB és az 512 MB volt, 2006 végére a legtöbbet értékesített pendrive-ok tárolókapacitása elérte az 1 GB-ot, és manapság már a 2 és 4 GB-os meghajtók sem számítanak ritkaságnak.

Tavaly az USB-meghajtók piacát a zuhanó fogyasztói árak mellett jelentősen növekvő eladások jellemezték. Európában összesen 5 millióval, 29,1 millió darabra nőtt a forgalom. A Verbatim itt is növelte piaci részesedését, és márkanevének ismertségére alapozva ebben a szegmensben is jelentős szereplővé akar válni.

Azóta történt

Előzmények