A PayPal ingyenes visszaküldési szolgáltatást tesztel Magyarországon is

A PayPal bejelentette, hogy Magyarországon is elindítja ingyenes visszaküldési szolgáltatását, reagálva az e-kereskedelem legújabb trendjeire. (Fontos kiegészítés: egyelőre még tesztidőszakról van szó, ami 2014 december 31-ig tart, 3 visszaküldés esetén maximum visszaküldésenként 9300 forintig. Kondíciók, további információk Magyarországra és a közép- és kelet-európai régióra vonatkozóan itt olvashatóak.)

A cég mindezt röviddel azután tette meg, hogy a nyugati EU-országokban is megtörtént a bevezetés, most Közép- és Kelet-Európa van soron.

A vállalat szerint szolgáltatás létjogosultságát jelzik annak a kutatásnak az eredményei is, amelyet a Gemius kutatócég végzett a közelmúltban a PayPal megbízásából, miszerint a magyarországi online vásárlók döntését is nagy mértékben befolyásolja az ingyenes visszaküldés lehetősége.

A felhasználók most a visszaküldés okától függetlenül PayPal-számlájukra visszakapják a szállítás költségét is – ha PayPal segítségével fizettek a termékért.

A magyar e-vásárló 2014-ben

Az említett felmérés szerint a közép- és kelet-európai régióra jellemző, hogy a fogyasztók egyre többet vásárolnak online, és egyre körültekintőbbek a vásárlás során. A magyarok 26%-a háromhavonta egy-két alkalommal vásárol az interneten, 22%-uk viszont havonta átlagosan több alkalommal is rendel. Fontos megjegyezni, hogy a fogyasztók szerint az internetes vásárlás már nem rejtély, és felfedezték előnyeit. Ezért nem is meglepő, hogy a magyarok igényei is igazodnak az e-kereskedelem globális trendjeihez. A kutatás kimutatta, hogy nagy növekedési potenciál van még az e-kereskedelemben, mivel a vásárlók még többet rendelnének, ha nem kellene olyan költségekkel számolniuk, mint a nem megfelelő áru visszaküldésének szállítási költsége.

Mivel a szállítási költségek fontos kritériumot képeznek az online vásárlás során
(a magyarok 34%-a csak akkor vásárol, ha ingyenes a kiszállítás), nem meglepő, hogy a válaszadók 71%-a mondta, hogy többet vásárolna online, ha ingyenesen küldhetné vissza a nem megfelelő árut. Sőt, a magyarok 70%-a ellenőrzi, hogy van-e lehetőség ingyenes visszaküldésre, a vásárlási döntéseknek pedig 15%-a született meg azért, mert a kereskedő ingyenes visszaküldési lehetőséget biztosított. A válaszadók 57%-a szerint jó, ha van lehetőség az ingyenes visszaküldésre, és mindössze 7% mondta, hogy egyáltalán nem fontos számára.

Nem megfelelő? Nem probléma!

A „PayPal Refunded Returns” szolgáltatás lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy még jobb vásárlási élményt kínáljanak vásárlóiknak. A szolgáltatás vásárlásonként 9300 forint összegig fedezi a költségeket a PayPallel fizető vásárlók számára. A visszatérítés igényléséhez mindössze a postaköltség számlájára, az alábbi három lépésre van szükség:

  • letölteni és kitölteni a kapcsolódó űrlapot
  • hozzáadni a vásárlás és a postaköltség számláját
  • e-mailben elküldeni ezeket a PayPal számára

Az új funkcionalitásnak köszönhetően a rövid procedúrát követően az összeg visszatérítésként jelenik majd meg a PayPal-számlán 10 napon belül.

A „PayPal Refunded Returns” szolgáltatása a tesztidőszak keretében 2014 december 31-ig lesz aktív.

Azóta történt

Előzmények