Vadul kozmetikázta statisztikáit az Airbnb

A közösségi szálláskereső szolgáltatásban utazó Airbnb tavaly november közepén hozta nyilvánosságra New York városáról készült kimutatását, hogy kedvet csináljon a vendégeknek és a szabad szobával rendelkezőknek a csatlakozáshoz. Csakhogy csúnyán átvertek mindenkit.

Hirdetés

Több mint ezer szálláshelyet törölt a szolgáltató kínálatából néhány nappal azelőtt, hogy kiadták volna a jelentést - írja az Inside Airbnb. A kimutatásban az szerepelt, hogy a több szállást is hirdető ügyfeleik száma mindössze öt százalék, ez azonban alig két hétre volt igaz 2015-öt tekintve. Azt is írták, a bérelhető szobák tíz százaléka tartozik csak olyan tulajdonoshoz, aki egyszerre több szállást is hirdet, bár ez csak a dokumentum kiadásakor volt igaz, a teljes évre vetítve megközelítette a 19 százalékot.


(forrás: Inside Airbnb) [+]

Az Airbnb lényege elvileg az lenne, hogy magánszemélyek között, a hivatásos szállásadóknál kedvezőbb feltételek mellett köthetnek üzletet a pihenni vágyók és a felesleges ággyal rendelkezők. Ehhez képest nem tették ki a szállodákat és panziókat, csak a kiadó szobák számát csökkentették.

Két hónappal a novemberi események után januárban 13 százalék volt a többszörös listázás aránya, fokozatosan pakolják vissza szobáikat a tulajdonosok. Az ezer szálláshely törlésével járó akció egyébként úgy tűnik, rosszul sikerült PR fogás volt, hiszen sem előtte, sem azóta nem fordult elő hasonló az Airbnb történetében. A részletes elemzés az Inside Airbnb oldalán olvasható.

Azóta történt

Előzmények