Mélyponton a GoPro

Egyre erőteljesebb nyomást helyeznek a befektetők a GoPro vezetőségére. Az elmúlt két évben ötven-ötven százalékkal növekvő eladások lassulnak, a Hero 4 nem váltotta be a hozzá fűzött  reményeket. A vállalat egyik legnagyobb problémája az, hogy reklámjaikban tökéletesen filmezett videókat mutatnak, a felhasználók azonban egyáltalán nem, vagy csak rengeteg utómunka árán tudják hozni a látott szintet. A távol-keleti versenytársak ár/érték aránya pedig rohamosan fejlődik az akciókamerák terén.

A Nick Woodman vezette csapat azt tervezte, hogy tovább folytatja diadalmenetét, ám a Hero 4 leárazására, illetve egyéb bevételcsökkentő lépésekre kényszerült, így a várakozásokhoz képest alacsonyabb mutatókkal állnak majd február elején a nagyközönség elé. Az eredetileg tervezett 435 millió dolláros negyedik negyedéves és 1,6 milliárdos éves árbevétel távoli álomnak tűnik már csak.


(forrás: Marketwatch) [+]

Az utóbbi években 1500 fősre hízott személyzetet nem bírja el a cég, hét százalékos, mintegy 105 főt érintő elbocsátásról döntöttek a GoPrónál. Bár az auditált számokkal csak február elején jelentkeznek majd, a tőzsdén már most látszik, hogy a tulajdonosok igyekeznek megszabadulni a papírjaiktól: 23 százalékkal 10,87 dollárig csúszott le tegnap a részvények értéke, zárásra valamennyit javult ugyan, 11,20 dolláron fejezték be a kereskedelmet, de ma tovább folytatódik a lejtmenet. A GoPro még 2014-ben lett tőzsdei cég, az eredeti 35 dolláros ár hamarosan 89 dollárig lőtt ki.

  • Kapcsolódó cégek:
  • GoPro

Előzmények