Nyereségéből jótékonykodik a DuckDuckGo

A felhasználókat nem követik, főleg általános reklámokból tartják fent a szolgáltatást. És még így is maradt 62 millió, amit elajándékoznak.

Az internetes keresőmotorok piacán 71 százalékos részesedéssel bíró Google megállíthatatlan, a kihívók között ennek ellenére mégis akad említésre méltó: a globális összehasonlításban nem is látható DuckDuckGo dinamikusan növekszik, köszönhetően annak, hogy a kereséseket nem használja fel profilozásra, kizárólag generikus reklámokkal dolgozik.

A folyamatos fejlesztések és a rendszeresen finomított algoritmus, a bővülő funkcionalitás mellett arra is marad pénz és energia, hogy más nyílt forráskódú projekteket támogasson a csapat. Ez idén kilencszer huszonötezer dollárt, azaz nagyjából 61 millió forintot jelent. Tavaly 125 ezer dollárt fordítottak támogatásra, ami a cég méretéhez képest komoly összegnek számít.

Bár sem a tavalyi 3,3 milliárd keresés, sem a 225 ezer dollár nem versenyezhet a Google napi 3,5 milliárdos, illetve a 100 millió dolláros jótékony célra felajánlott számaival (főleg nem az ezen felüli 1 milliárd dollár értékű termékadománnyal), igazán szimpatikus, hogy a DuckDuckGo a működési költségei mellett évről-évre több tízmillió forinttal tudja támogatni a nyílt forráskódú törekvéseket.

Azóta történt

Előzmények