Lendületesen nő a mobilinternet-piac

Decemberben 2 millió 155 ezerre nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) havi gyorsjelentéséből. A teljes előfizetői táboron belül az aktív, azaz a mobilinternetet az utolsó három hónapban valóban használó ügyfelek száma jelentősen, az előző havi 1 millió 585 ezerről 1 millió 696 ezerre emelkedett.

A forgalmazásban részt vevő előfizetések alapján a Telenor piaci része 29,00 százalékról 28,19 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 24,21 százalékról 24,13 százalékra csökkent, míg a T-Mobile-é 46,79 százalékról 47,68 százalékra nőtt. Az összes előfizetést tekintve pedig a Vodafone piaci részesedése 23,97 százalékról 23,81 százalékra, a Telenoré 28,40 százalékról 27,53 százalékra mérséklődött, míg a T-Mobile-é 47,64 százalékról 48,66 százalékra emelkedett.

A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők az előző havi 1 millió 715 ezer után decemberben 1 millió 856 ezer GB adatot töltöttek le és fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig 1,09 GB-ra emelkedett. Az egy előfizetőre jutó adatforgalom alapján a Telenor vezet: az operátor ügyfelei átlagosan a novemberi 1,4 GB után 1,49 GB adatot mozgattak a hálózaton, miközben a Vodafone-nál 0,94 GB-ról 0,92 GB-ra, a T-Mobile-nál peidg 0,96 GB-ról 0,95 GB-ra csökkent a felhasználónkénti adatmennyiség.

Ha az adatforgalom alapján nézzük az erőviszonyokat: a Telenor piaci részesedése az egy hónappal korábbi 37,39 százalékról 38,44 százalékra emelkedett, míg a Vodafone-é 20,97 százalékról 20,21 százalékra, a T-Mobile-é pedig 41,64 százalékról 41,35 százalékra csökkent.

Azóta történt

Előzmények