Gyorsan lépj, ha nem akarsz többet fizetni a mobilozásért!

Ahogy az a tegnapi közleményből is sejthető volt, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ma bejelentette, hogy mind a Magyar Telekommal, mind a Telenorral hatósági szerződést kötött.

Az NMHH közli, hogy az előfizetői jogok érvényesülése, valamint a jogszabályi előírásoknak való teljes körű megfelelés érdekében hatósági eljárás keretében vizsgálta mindkét cégnél a július 1-jei hatállyal bevezetni kívánt, a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosítását.

Telekom

Hirdetés

Az eljárás az NMHH és a Magyar Telekom között létrejött hatósági szerződéssel zárult, mely a hivatal szerint előremutató módon rendezte a módosítás kapcsán kialakult helyzetet és biztosítja az előfizetők jogainak érvényesülését.

A Magyar Telekom a hatósági szerződés kapcsán megerősítette, hogy a szolgáltató számára kiemelten fontos az előfizetői érdekek védelme, ezért az eljárás során mindvégig együttműködött a hatósággal. Ennek eredményeként a hatósági elvárásoknak megfelelően módosította és kiegészítette a 2015 májusában az előfizetőknek eljuttatott, 2015. július 1-jén hatályba léptetni kívánt kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatára vonatkozó előfizetői tájékoztatást.

A szolgáltató vállalta, hogy a teljes körű tájékoztatás érdekében a szerződésmódosítási ajánlatról szóló közleményét kiegészíti, és előfizetői figyelmét újabb értesítéssel hívja fel a módosítással kapcsolatos jogaikra, így arra, hogy amennyiben az előfizetők a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak. Az értesítést a számlás (postpaid) előfizetők a 2015. július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg, míg a Domino (prepaid) előfizetők SMS-ben kapják meg (tehát a 15 nap azok kézhezvételétől kezdve számítható majd), a kiegészítő tájékoztatás pedig a szolgáltató honlapján érhető el a www.telekom.hu/dijvaltozasok címen.

A módosítás el nem fogadását az erre nyitva álló időszakban jelző előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a korábbi feltételekkel vehetik igénybe.

A kiegészítő tájékoztatás nem vonatkozik azokra az előfizetőkre, akik egyedi előfizetői szerződésüket 2015. május 1-jét követően, már a szolgáltató által közzétett új díjtételek elfogadásával kötötték meg.

Telenor

A bejelentés szerint az eljárás az NMHH és a Telenor között létrejött hatósági szerződéssel zárult, mely a hivatal szerintelőremutató módon rendezte a módosítás kapcsán kialakult helyzetet és biztosítja az előfizetők jogainak érvényesülését, a szerződés aláírásával az ideiglenes intézkedés is hatályon kívül került.

A Telenor a szerződéskötés kapcsán megerősítette, hogy a szolgáltató számára kiemelten fontos az előfizetői érdekek védelme, ezért az eljárás során mindenben együttműködött a hatósággal. A Telenor a szerződésben foglaltaknak megfelelően személyre szabott tájékoztatást ad ügyfelei számára a változásokról. Ennek megfelelően a szolgáltató a kétoldalú szerződésmódosítással kapcsolatban június 24-től sms-üzeneteket küldött az érintett előfizetőinek, melyek kiegészítik a korábbi tájékoztatást. Az sms-ekben szereplő linken keresztül az előfizető személyre szabott információt ér el a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról.

A módosítással kapcsolatos döntésüket a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik az előfizetők, és ennek függvényében lép, vagy nem lép hatályba a díjváltozás számukra július 1-jével.

Azóta történt

Előzmények