Mit művel a Nintendo?

A Nintendo mindig is másképp működött, mint konkurensei. Inkább játékgyár, mint konzol, köszönhetően a platformfüggő saját tartalmaknak. Meg persze annak, hogy ezek a tartalmak sokszor maradandónak bizonyultak.

Hirdetés

Műanyag, talpazaton álló figurákat például ma valószínűleg nem sokan tudnának milliós példányszámban eladni 12,99 dollárért, ehhez kell a Nintendo név, illetve az olyan népszerű karakterek, mint Yoshi, Mario, vagy éppen Pikachu.

Az Amiibo figurák egyfajta kiegészítőként szolgálnak a konzolos játékokhoz, a beépített NFC-s talpat a Wii U kontrolleréhez érintve különböző extra tartalmak érhetőek el. Ezen kívül másra nem igazán jók, gyűjtőknek, vagy a későn ébredőkre számoló kereskedőknek okozhat még örömet a karakterek gyűjtése. A Nintendo közlése szerint a kevésbé sikeres karaktereket idővel kiveszik majd a gyártásból, így például a Wii Fit oktató bábu (ami szegény annyira ronda, hogy minden bizonnyal hamar lekerül majd a polcokról) már most is 30 és 60 dollár közötti összegekért kerül fel az eBayre, Amazonra.

Tegnap a Nintendo bejelentette: közel kétszer annyi Amiibo figurát adtak el az USA területén, mint az amúgy is jól teljesítő gazdajáték, a Super Smash Bros. for Wii U 1,3 millió darabja. Ez azt jelenti, hogy alsó hangon is 2 millió figurát értékesített a vállalat, ez a 12,99 dolláros árral számolva egészen impresszív adat (276 forintos dollárárfolyammal számolva több, mint 7 milliárd forintos forgalom).

A gyűjtögetős játékok általában jól profitálnak, hiszen nincs megállás, ha a gyerek a fejébe vette, hogy meg kell szereznie mindet. Nincs ez másképp a Nintendo esetében sem, ez látszik a fenti számokon. A céget rendszeresen temeti a szaksajtó, aztán mindig előhúznak valamit a kalapból, amivel újra visszatérnek a pályára. Úgy tűnik, ezúttal a digitális extra tartalom és a filléres műanyag figurák menthetik meg a céget.

Előzmények