A bíróság szerint sincs rendben a légi Uber

A költségmegosztás és a klasszikus modell között nem látható a különbség. A pilótáknak utasszállítói engedély kell.

Elkaszálta a légi Uber ötletét a Washington megyei bíróság. A pilóták és az utazóközönség költségmegosztásos kapcsolatához mindenképp professzionális repülőgépes jogosítvány kell. A bíráknak azért kellett döntést hozniuk, mert a Flytenow szerette volna, ha a szolgáltatásukról független ítélőszék is véleményt mond, nem csak az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA).

Hirdetés

A FAA korábban már az AirPooler kapcsán is leszögezte, hogy nem lát különbséget a költségmegosztás és a klasszikus kereskedelmi modellen alapuló (simán fizetős) légi utazás között – írja a Bloomberg. A Flytenow egészen pontosan arra kérte a bíróságot, hogy vizsgálja meg, a nem kereskedelmi jogosítvánnyal rendelkezők jogsértést követnek-e el, ha „kerozinpénzt” fogadnak el.


(forrás: B-Jets) [+]

A döntés indoklása talán a legérdekesebb: a bíróság szerint a pilóták ismeretlen utasokkal találkoznak, és nincs tapasztalatuk az ilyen helyzetek a kezelésére. Így tehát helyben hagyták a FAA döntését, továbábra sem legális a légi ridesharing. Ahogy az a földi közlekedésben is megszokott, a magánpilóták természetesen csak a hatóság előírásai szerint repülhetnek, viszont jóval kevesebb ellenőrzésre kell számítaniuk, mint a kereskedelemben, utasszállításban részt vevő tárásaiknak.

Azóta történt

Előzmények