Hamarosan indulhat a Nemzeti Mobil Fizetési Rendszer

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFÜ) ma bejelentette, hogy a kormány elfogadta, így a közeljövőben kihirdethetik a törvény alapján létrehozandó Nemzeti Mobil Fizetési Rendszer kormányrendeleti szintű részletszabályait.

A rendszer a mobiltelefonos fizetési technológiát felhasználó egységes állami platformként működik majd, első lépcsőben a parkolási közszolgáltatások és az autópálya-matricák elektronikus értékesítésében. A minisztérium szerint a korszerű megoldásnak köszönhetően az igénybevevők gyorsan, kényelmesen, költség- és készpénzkímélő módon egyenlíthetik ki egyes közszolgáltatások díjait.

A kormány nemzeti mobilfizetési szervezetként a kizárólagos állami tulajdonú Nemzeti Mobil Fizetési Zrt.-t jelöli ki. A társaság díjbevételeiből fedezi működési költségeit. Az ügyfél az igénybevett szolgáltatáson felül a már működő rendszerekhez hasonlóan kényelmi díjat fizet. A minisztérium ezzel kapcsolatban közli, hogy a díj mértéke (szolgáltatástól függően 50-100 forint) azonban elmaradhat a jelenlegi szolgáltatók által alkalmazott szinttől.

Központosított biztonság

Indoklásként az NFÜ kifejti, hogy a Nemzeti Mobil Fizetési Rendszerrel államilag garantált, a piaci viszonyoktól függetlenül mindig elérhető, egységes elektronikus platformon alapuló közszolgáltatás jön létre egyebek mellett a parkolási és autópályadíjak, a közösségi közlekedési menetjegyek mobil fizetésére. Minden közszolgáltató köteles lesz az országosan egységes rendszert igénybe venni szolgáltatásainak mobil értékesítéséhez. A jelenleg üzemelő rendszerek többsége az új állami platformra támaszkodva, annak viszonteladójaként működhet a jövőben. A kormány véleménye szerint ezzel az ügyfelek számára is zavartalan, gördülékeny átmenet biztosítható, emellett az egységesítés gátat szab a feketegazdaságnak, a visszaéléseknek.

A működéssel kapcsolatosan a következő ígéreteket teszi az NFÜ: a rendszer ismeri és alkalmazza majd a már elterjedt, bevált mobilfizetési módokat, így az autós és utas az általa kedvelt módszerrel – pl. sms útján vagy behívásos igénybevétellel – fizethet. A használhatóság földrajzi értelemben is jelentősen nő, a szolgáltatásokat bárki, bárhol azonos feltételekkel veheti igénybe. A rendszer interneten elérhető, kényelmes ügyfélszolgálatot biztosít, az ügyfelek személyes oldalukon keresztül intézhetik ügyeiket, követhetik a vásárlásaikat, panaszaikat gyorsan kezelik.

Azóta történt

Előzmények