Microsoft: egységben az erő

Steve Ballmer, a Microsoft elnök-vezérigazgatója tegnap egy belső körlevélben jelentette be a cég új stratégiáját, és az azt elősegítő szervezeti változásokat. Ahogy várható volt, jelentős változások történtek kulcsfontosságú vezetői pozíciókban, és Ballmer több szinten is próbálja újrafókuszálni a mobilitás éveiben sokszor lemaradó óriásvállalatot.

Hirdetés

„Egy közös stratégia mögé sorakozunk fel, egységes vállalatként, nem pedig divíziók gyűjteményeként. Bár többféle eszközt és szolgáltatást fogunk piacra dobni stratégiánk kivitelezésekor, ugyanaz a stratégia fog minket előrehajtani közös céljaink elérése felé. Termékvonalunkra egy nagy egészként fogunk tekinteni, nem pedig szigetekként.” – áll Ballmer levelében. A vezető szerint a cél olyan eszközök és szolgáltatások fejlesztése, melyek egységes élményt kínálnak „életünk összes képernyőjén”, és a cég összes részegységének hozzá kell járulnia a Microsoft fő termékeinek – mint a Windows, Windows Phone, Xbox, Surface, Office 365, Bing, Skype, Azure – sikeréhez. Ballmer szándéka szerint az „egy Microsoft” stratégiát a vásárlók, fejlesztők és partnerek felé is közvetíteni fogják, az üzletfejlesztéssel foglalkozó csapat és a marketing is eme stratégia mentén fog dolgozni a jövőben.

A vállalat a jövőben funkcionális egységekbe szervezve (mint mérnökség, marketing, üzletfejlesztés, üzleti stratégia és kutatás-fejlesztés, pénzügy, HR) fog működni, és négy nagy mérnöki terület lesz: operációs rendszerek, alkalmazások, felhő és eszközök. A fejlesztési idők lerövidítése és a minőség növelése érdekében pedig nagyobb figyelmet szentelnek a mérnökségi rendszereknek és folyamatoknak, melynek eredményképpen remélik, hogy az egyes csapatok között szorosabb lesz majd az együttműködés.

Az átszervezés komoly személyi változásokkal is járt. Az operációs rendszerekért (az összesért, beleértve a Xbox One-ét is) az a Terry Myerson fog felelni, aki eddig a Windows Phone operációs rendszeréért felelt. Ez jól mutatja, hogy a jövőben a Microsoft számára is a „mobile first” lesz a fejlesztési vezérelv, és szeretnék minél gyorsabban behozni lemaradásukat ezen a téren. Az eddigi Windows divízió társvezetőjéhez, Julie Larson-Greenhez kerül minden, ami hardver és szórakoztatás (Xbox, játékok, videó, zene); Qi Lu – aki eddig az online szolgáltatásokat irányította – mostantól a szolgáltatások és alkalmazások fejlesztésének irányításáért lesz felelős. A nagyvállalati megoldásokért és a felhőszolgáltatások fejlesztését Satya Nadella fogja irányítani, aki eddig a szerverdivízió vezetője volt. A jövőben Tony Bates eddigi Skype-elnökhöz tartozik majd minden, ami üzletfejlesztéssel, vállalati stratégiával, kiemelt partnerkapcsolatokkal és a Microsoft termékek fejlesztők körében történő népszerűsítésével (evangélizálásával) kapcsolatos.

A központosított marketingstratégiáért Mark Penn (aki korábban több fontos politikus, például a Clinton házaspár és Tony Blair PR és kommunikációs tanácsadója is volt) felel, és vele fog együtt dolgozni a Windows divízió másik ex-vezetője, Tami Reller is, aki ezentúl a Microsoft amerikai marketingtevékenységét fogja irányítani. A vállalat jogi, pénzügyi és személyzeti vezetői posztjain egyelőre nem történik változás.

„Egységes felhasználói élmény, egységes vállalat, egységes alkalmazások, egy közös tár szórakoztatásnak, képeknek és mindennemű információnak. Egy üzlet mindennek. A Microsoftnak lehetősége van arra, hogy egységes élményt kínáljon a felhasználóknak az élet minden területén, legyen szó viselhető eszközökről, telefonról, tabletről, egy 85 colos tévéről vagy egyéb kijelzőkről és eszközökről, amiket még meg sem álmodtunk”.

A Microsoft belső működését és „politikai” viszonyait jól ismerők szerint Ballmer az új szervezet irányítását olyan emberek kezébe adta, akik képesek egymással folyamatos harc nélkül együttműködni, ez pedig jelenleg szinte mindennél fontosabb a céget megreformálni szándékozó vezetőnek.

„Essünk neki.” – zárja sorait Ballmer.

Azóta történt

Előzmények