Küszködik a merevlemezekkel a Hitachi

Hirdetés

A Hitachi merevlemezgyártó részlege 2002 – az IBM HDD-üzletágának felvásárlása – óta nem volt nyereséges. A japán vállalat most azt vizsgálja, milyen módon lehetne kifizetődővé tenni a bizniszt – írja a Reuters. A hírügynökség forrásai szerint a cég a Merrill Lynch befektetési bankot bízta meg azzal, hogy magántőke-befektetőket hajtson fel az üzletág megreformálásához. Azt nem tudni, hogy a Hitachi az egész divíziót tervezi eladni, vagy annak csupán egy részét. „A tárgyalások csak most kezdődtek, még nem tudni, mi lesz az eredmény” – idézi egyik forrását a Reuters. Az értesülést sem a Hitachi, sem a Merrill Lynch nem kommentálta.

A tokiói központú vállalat a merevlemezpiacon valamivel kevesebb mint 20 százalékos részesedéssel rendelkezik, ezzel harmadik helyen áll a Seagate és a Western Digital mögött. A 2006-os naptári évben az üzletág vesztesége 375 millió dollár volt, 60 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A mínuszért elsősorban a vad árversenyt teszik felelőssé, ám a két amerikai rivális ugyanebben a környezetben profitábilisan működik.

Azóta történt