A Thinkre alapozva száll versenybe az Apple-lel a Lenovo

Április elsejétől új szervezeti felépítést vezetnek be a Lenovo Groupnál: a cég két nagy üzleti egységre válik szét, az egyiket Lenovónak hívják majd, a másikat Thinknek – számolt be a január ötödikei bejelentésről kínai forrásokra támaszkodva az Engadget.

A híradás szerint a Lenovo a hasonló nevű termékcsoporttal, illetve a mobilinternetes, valamint a digitális otthon üzletágaival foglalkozik, a Think pedig a Think márka mellett a vállalati termékekkel.

Az igazgatótanács elnöke belső használatra szánt e-mailben jelezte, hogy az eddigi tapasztalatokra alapozták az átszervezést, és a márkák korábbi teljesítményét figyelembe véve az átalakítás után a Lenovo üzletág a mainstream és az alsó kategóriás termékekkel foglalkozik majd, míg Think üzletágban a jól csengő márkanévre építve igyekeznek felvenni a versenyt az Apple-lel a felső kategóriás termékek piacán, illetve a vállalati szférában.

A jövő termékeit a hatalmas kínai piacon tesztelő vállalat egyébként már évek óta szisztematikusan készül a globális áttörésre, ezt szolgálta például tavaly a kereskedelmi szisztémájuk átalakítása is, amikor az eltérő piaci igényeket felmérve szabták meg terjeszkedési régióik határait, illetve arra koncentráltak, hogy az adott régióban milyen termékekkel léphetnek fel sikeresen.

Azóta történt