John Lennon reklámozza a százdolláros laptopot

(Infobulvár) A hányatott sorsú, bizonytalan jelenű és jövőjű Laptopot Minden Gyermeknek (OLPC) alapítvány legújabb amerikai hirdetési kampányában a 28 évvel ezelőtt merénylet áldozatává lett John Lennont is felhasználja: egy rövid tévéreklám erejéig „feltámasztották” a legendává vált zenészt.

Hirdetés

A digitális technológia segítségével, illetve az özvegy, Yoko Ono jóváhagyásával megjelenő Lennon az OLPC előnyeit emeli ki: „Képzeld el, hogy a világ minden gyereke hozzáférhetne a tudás univerzumához. Képzeld el, hogy megkapnák a lehetőséget a tanulásra, az álmodozásra, s arra, hogy minden elképzelésüket valóra válthassák. Én megpróbáltam ezt a zenémmel, s te most megteheted egy másik módon. Adhatsz egy gyereknek egy laptopot, s ez többet jelent majd, mint hiszed: meg tudod változtatni a világot.”

A hirdetés az OLPC legutóbbi kampányának támogatására buzdít, vagyis hogy az XO nevű iskolai laptop terjesztésére kitalált „Adj egyet, kapj egyet!” (Give One, Get One, röviden G1G1) konstrukcióban vegyenek részt az emberek. E programban a vásárló két gép árát fizeti ki (399 dollár), de csak egyet kap meg, a másikat egy fejlődő országbeli iskolásnak adományozza – de ha nincs szüksége saját példányra, szimplán adományozhat is egyet.

Azóta történt

Előzmények