Óriások fogtak össze az új kínai kereső kifejlesztésére

A kínai állami hírügynökség, a Hszinhua (Xinhua) tegnap bejelentette, hogy a China Mobile közreműködésével egy új internetes keresőt indítottak el Panguso néven (Pangu, a teremtő, illetve a keresőt jelentő so összevonásából alkotott kifejezés). A hivatalos közlemény szerint az új keresőmotor egyesíti a legnagyobb kínai hírügynökség és tartalomszolgáltató erősségeit a legmodernebb technológiákban élen járó China Mobile lehetőségeivel.

A tudósítás szerint a Panguso mindazt tudja, amit egy keresőtől el lehet várni, releváns találatokat ad a hírek, honlapok, képek, video- és audiotartalmak közötti keresésekre, és képességeit úgy is megnövelik, hogy a szolgáltatásnak készül egy mobiltelefonokra optimalizált változata is.

Panguso

Habár két hatalmas cég áll a fejlesztés mögött, nem lesz könnyű dolguk, ha céljaiknak megfelelően az elsők akarnak lenni a jelenleg körülbelül 457 millió internethasználót számláló országban, és nem a Google miatt, akik itt mindeddig nem tudták megvetni a lábukat igazán, hanem a piacot szinte teljesen lefedő, óriási sikerű Pajtu (Baidu) miatt – persze az is igaz, hogy a két állami cég és a kormányzati támogatás miatt akár kvázi állami keresőnek is minősíthető a Panguso. A China Mobile elnöke, Vang Csien-csou (Wang Jianzhou) mindenesetre bizakodó, ő úgy véli, hogy a kínai piac hatalmas és még sokáig bővülni fog, érdemes beszállni a kíméletlen versenybe – különösen abban bíznak, hogy a mobil eszközök felé tolódó kereslet miatt a China Mobile előnybe kerülhet a saját kereső következtében. A Panguso indulását az állami vezetés is üdvözölte (ebben vélhetően annak is szerepe van, hogy a két cég természetesen támogatja a hivatalosság tartalomszűrési elvárásait).

A fejlesztés első lépéseként a hírekre koncentrálnak, így a Hszinhua teljes hozzáférést biztosít archívumaihoz is.

Azóta történt

Előzmények