A pénzügyi cégek harmada szerint olcsóbb kártérítést fizetni, mint védekezni

A Kaspersky Lab és a B2B International 2014-es, globális, Magyarországot is magába foglaló felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vállalatok 52 százaléka térítette meg az ügyfeleinek az internetes csalások következtében keletkezett károkat anélkül, hogy a körülményeknek különösebben utánajártak volna.

Hirdetés

Emellett az is kiderült, hogy a cégek közel egyharmada gondolja úgy, hogy a kiberfenyegetések során felmerült költségek alacsonyabbak, mint a védekezés költségei. A Kaspersky szakemberei azonban úgy vélik: annak tudatában, hogy a kiberbűnözők egyre inkább az e-fizetéseket célozzák, ez a megközelítés jelentős pénzügyi károkat jelenthet az adott vállalatok számára.

Inkább kártérítenek

Sok olyan szervezet, amely online fizetési felülettel rendelkezik, fel van készülve azokra a többletköltségekre, amelyeket a kibertámadások jelentenek – állapítja meg a felmérés. A megkérdezett pénzügyi cégek képviselőinek 28 százaléka és az online üzletek dolgozóinak 32 százaléka biztos benne, hogy az online pénzügyi támadások okozta károk – beleértve az ellopott összegek kártérítését – nem érik el a biztonsági megoldások telepítésének árát. Csupán a pénzügyi cégek 17 és az online piacterek 7 százaléka jelölte meg a vevők kárának megtérítését a kibercsalások három legsúlyosabb következménye között.

Ezzel szemben a Kaspersky Security Network munkatársai szerint 2013-ban közel 4 millió felhasználójuknak kellett szembenéznie olyan pénzügyi malware-rel, amely megkísérelte ellopni a pénzüket (18,6 százalékkal több, mint 2012-ben). 2013 decemberében számos észak-amerikai bank szenvedett 200 millió dollárt meghaladó kárt amiatt, hogy az ügyfelek bankkártyaadatai kiszivárogtak. A biztonsági cégnél a közvélekedéssel szemben úgy látják, hogy a kiberbűnözés folyamatos növekedése ahhoz vezet, hogy a cégek által fizetett kompenzáció meghaladja majd a pénzügyi tranzakciók védelmének díját és kompenzációs költségvetésük keretét is.

„A pénzügyi vállalatoknak nem csak arra kell egy költségvetési alapot elkülöníteni, hogy az ügyfelektől ellopott pénzt visszatérítsék, hanem a további ügyfélpanaszok fedezésére is. De ami a legfontosabb: hiába kárpótolják gyorsan az áldozatokat, valószínűsíthetően legközelebb kétszer is meggondolják, hogy igénybe vegyék egy olyan bank szolgáltatásait, amely nem tudja az online fiókjuk biztonságát garantálni. Jobb megelőzni a kárt, mint kompenzálni azt” – nyilatkozta Ross Hogan, a biztonsági szolgáltatásokból élő Kaspersky Lab globális csalásmegelőzési részlegének vezetője.

Azóta történt

Előzmények

  • Mennyit kereshet egy nem informatikus kiberbűnöző?

    A Kaspersky főleg becsléseken alapuló kutatása nem hoz nagy újdonságot, de legalább rávilágít arra, hogy milyen jövedelmező akár szaktudás nélkül is crackerkedni.

  • Akik szeretik a hétfőt, mert pénz áll a házhoz

    A Kaspersky biztonsági cég egy olyan malware-t fedezett fel, mely lehetővé teszi, hogy a bűnözők kirámolják a pénzkiadó automatákat.