Jöhetnek az interaktív filmek

Olvadozik a tech-sajtó az Oculus Rift új dobásától, a filmkészítő osztag, a Story Studio által jegyzett Losttól. Ez virutális valóságban megélhető filmélmény, amiért egyaránt lelkesednek az újságírók a Verge szerkesztőségétől a TechCrunchig.

Filmélmény, mert nem egy egész estés moziról beszélünk (mindössze pár perc), hanem egy olyan demonstrációról, ami a virtuális térben történő történetvezetés lehetőségeire világít rá. És van benne potenciál, legalábbis a beszámolók alapján.

Hirdetés

A történet szerint egy hatalmas robotkar keresi elkóborolt testét az éjszakai erdőben. Az újságírókat az élmény újszerűsége, nem a történet interaktivitása, vagy személyessége győzte meg, mert az éppen hiányzott.

A 4 perces, első verziót a Sundance filmfesztiválon mutatják be nagyközönség előtt, de a szerencsésebb újságírók már tesztelhették az élményt, amit az Unreal Engine 4 és a Crescent Bay tesz teljessé.

Míg az erdő reagál, a környezet igyekszik valóságosnak és interaktívnak tűnni (bár ez jellemzően a szentjánosbogarak reakcióiban merül ki), addig a film cselekménye minimális beleszólást enged, ha pedig nem követjük az eseményeket, lemaradunk.


[+]

Azonban maga a tény, hogy a filmszerű élmény részesei lettek, átértékelte a résztvevőkben kialakult képet. Az Oculus Crescent Bay kifejezetten jó társ ebben, hiszen elődjénél könnyebb, bírja a 360 fokos pörgés-forgást, térbe helyezi a hangot, és még a lépteinkre is figyel. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy maguk a fejlesztők is sokáig álldogáltak és tébláboltak az erdőben, majd egyikük javaslatára próbálták ki egyáltalán ülve átélni a filmet.

A Story Studio producere, Edward Saatchi sikernek értékeli a Lost elkészültét, mert mint mondja, bár nem használták ki az Oculus adta összes lehetőséget, de megtöltötték a teret élettel. „Elmeséltünk egy történetet a virtuális valóságban.” Az első mozgóképek sem voltak túl összetettek, nem igaz?

És a lényeg tényleg az, hogy egyik tudósításban sem az eszköz áll a középpontban, nem kell megjegyezni a hardveres limitációt, nem kell magyarázkodni: a Lost magával ragad, és még „a készítők közül se tudná talán senki felidézni a fizikai hardvereket, amelyekkel dolgoztak”.

Aki először éli át a virtuális valóságot, ugyanúgy el lesz varázsolva, mint a Verge írója, ha már többször próbált ilyet, a minőség és a látvány akkor is lenyűgözi majd. Azt viszont a Story Studio is elismeri, egyelőre a felszínt kapargatják, ismerkednek a technológiával, amiből sokkal többet ki lehet hozni. Jelenleg arra próbálnak rájönni, hogyan.

Azóta történt

  • Újabb interaktív filmet mutatott be a Story Studio

    A sündisznó ünnepi készülődését bemutató rövidfilm az érintést nem támogatja, azt viszont remekül demózza, milyen lehet a közeljövő filmipara.

  • A hardver az új szoftver

    A Kickstarter és társai egyre közelebb hozzák az ötletek megvalósításának ígéretét, de sokszor ennyi nem elég.

Előzmények

  • Az éjszakai Firefox már a virtuális térben él

    A legújabb Nightly build tartalmazza a WebVR összetevőket. Egyre közelebb kerül a térben történő böngészés.

  • John Carmack korábbi munkaadója nekiment az Oculusnak

    A Facebook által 2 milliárd dollárért megszerzett cég a ZeniMax állítása szerint csak a kiadó tulajdonát képező szellemi tulajdon felhasználásával tudta tényleges termékké fejleszteni az Oculus Riftet.

  • A Facebook megveszi az Oculus VR-t

    A Zuckerberg-gőzhenger tovább menetel, egy kétmilliárd dollár értékű üzlet keretében a Facebook az év második felében megveszi az Oculus Rift VR-szemüveget fejlesztő céget. A közösségi oldal ezzel a hardverfejlesztésbe és gyártásba is belép.

  • Előrendelhető az Oculus Rift új fejlesztői csomagja

    A DK2 névre keresztelt devkit a várakozásoknak megfelelően Full HD felbontású OLED panelt kapott, az új verzió gyakorlatilag a CES-en bemutatott Crystal Cove prototípus publikus változata.