Január végén már megismerhettünk néhány, a Google által tervezett Glass-keretet, tavaly pedig többször is lehetett találkozni azzal a pletykával, hogy a vállalat első nagyobb partnere ezen a téren a Ray-Ban, Oakley és néhány egyéb jól csengő napszemüveg- és keretmárka tulajdonosa, a Luxottica Group lesz. A pletyka nem túl meglepő módon igaznak bizonyult, a Google tegnap egy blogbejegyzésben jelentette be a megállapodás megkötését.
A megegyezés egyelőre kizárólag az Egyesült Államokban élőknek kedvez, és a majdani gyártásért felelős Luxottica vezérigazgatója, Andrea Guerra a Reuters hírügynökségnek azt mondta, hogy az új szemüvegekhez várhatóan 2015-ben lehet majd hozzájutni. A cégnek az Egyesült Államokban jelenleg mintegy 5000 üzlete van.
Ahogy közeledik a kereskedelmi forgalomba szánt Glass megjelenése, úgy számíthatunk egyre több partneri megállapodás bejelentésére a Google-tól. Ahogy arra számítani lehetett, a keret- és szemüveggyártók nem fognak lemondani egy, a mostanihoz hasonló partneri lehetőségről, hiszen a Glass körül akkora a felhajtás, hogy ha véletlenül mégse lesz hatalmas kereslet a dizájnos Glass-keretekre, már a megállapodások tekintélyes reklámértéke miatt is megéri. A Google-nak azonban más fontos területeken – üzemidő, adatvédelmi kérdések, a kémprogramok hatékony kiszűrése, megfelelő mennyiségű és minőségű alkalmazás – is előre kell lépnie, ha azt akarja, hogy a technikai újdonságokra kiéhezett rétegen kívül másokat is a felhasználói táborába csábítson.