Itthon második a Sony Ericsson

Legalább a tavalyi 25–30 százalékos piaci részének megtartását tűzte ki célul idén a Sony Ericsson Magyarországon – mondta tegnapi sajtótájékoztatóján Wágner Tibor, a cég kelet-közép-európai igazgatója. (A társaság ezzel a második volt a magyar piacon.) Az elmúlt évben 2,3–2,5 millió mobiltelefont adtak el itt, s várhatóan idén sem fogy ennél sokkal több. A forgalmat egyébként a készülékcserék generálták, s már megfigyelhető az elmúlt időszak technológiaváltásának a mobiltelefon-piacra gyakorolt hatása is. Idén várhatóan az összes értékesítésen belül tíz százalék fölötti lehet a harmadik generációs telefonok forgalma, ami tavaly még kevesebb mint öt százalék volt. A kártyafüggetlen készülékek értékesítése terén is jelentős növekedés várható, ezek aránya elérheti a 15-20 százalékot, míg például három évvel ezelőtt ez az érték csupán 5 százalék körül volt. A Sony Ericsson egyébként 2005-ben 52 millió mobiltelefont értékesített a világon, amivel a negyedik legnagyobb szereplője volt a piacnak. (A Gartner adatai szerint a negyedik helyezett az LG volt, a Sony Ericsson néhány százalékponttal lemaradva ötödik.)

Azóta történt

Előzmények