Az internet megöli a DVD-t

Az amerikai fogyasztók az iparág történetében először több filmet fognak az interneten keresztül megtekinteni, mint DVD- vagy Blu-ray lemezen – ezt jósolja az IHS Screen Digest piackutató. Az online szolgáltatásokon kölcsönzött vagy megvásárolt mozik száma 2012-ben 135 százalékkal, 3,4 milliárd darabra nő, míg optikai adathordozókon csupán 2,4 milliárd filmre lesz kereslet.

Óriási rés tátong ugyanakkor az internetes és a lemezes filmezés által termelt árbevétel között. Hiába várható jelentősen több megtekintés az új platformon, ez a dollárban számított összforgalom 15 százalékát adja majd csupán, és ez az arány észrevehetően az elkövetkező években sem fog változni. Mindennek az az oka, hogy az online megnézett filmek darabjáért a fogyasztók átlagosan mindössze 51 centet, míg a fizikai adathordozók esetében 4,72 dollárt fizetnek.

„Ennek az lesz az eredménye, hogy a otthoni szórakoztatás bevétele annak ellenére is csökkenni fog összességében, hogy a fogyasztás korábban elképzelhetetlen szintre nő” – magyarázta Dan Cryan, az IHS elemzője. 2012-ben az internetes megtekintésekből befolyó árbevétel az Egyesült Államokban 1,7 milliárd dollár lesz, míg a DVD/Blu-ray piacé 11,1 milliárd. Az online szegmens 94 százalékát a streamingszolgáltatások, az Amazon és a Netflix adják, a filmvásárlások e platformon mindössze 1,3 százalékot tesznek ki.

Azóta történt

Előzmények