Napi statisztika: a Coca-Cola után három IT-cég következik

A márkák rangsorát már 11. éve felállító elismert piackutató cég, az Interbrand szerint 2009-hez képest az első három sorrendje nem változott: Coca-Cola, IBM, Microsoft.

Az Interbrand listáját szokták időnként módszertani kifogások érni, viszont a kimutatások általában őket igazolják – hiszen a márkaérték meghatározása sikamlós terep, gyakran önbeteljesítő jóslatként működik a felmérés, de az eddigi tapasztalatok szerint a sok-sok változó felmérése során viszonylag elfogadható eredményeket produkálnak. Ne feledjük: nem piaci, nem gazdasági, nem ipari értéket számolnak, hanem márkaértéket. Ez a virtuális szám, helyezés nehezen ellenőrizhető, viszont jelentős módon beleszól a gazdasági folyamatokba, tényező lehet egy üzleti tárgyalásnál.

Interbrand

Ami érdekes, az az első három után következők megítélése: a 2010-es évben a legtöbbet a Google nyerte, a legtöbbet a Nokia veszítette a korábbi első tízből – ha az IT-világban maradunk, mert egyébként patinás márkák – például a Toyota, nyilván a sorozatos botrányok miatt – estek nagyot.

E tendencia egyébként roppant érdekes, mivel a Google számára sem volt álom a közelmúlt, ám mégis előrejöttek a hetedik helyről a negyedikre, és ezzel lenyomták a General Electricet az ötödikre. Utánuk a McDonalds’s jön, akik tavaly is hatodikak voltak. A Nokia  is bukott – bár az is nagy dolog, hogy a tízben egyedüliként szerepelnek nem amerikai vállalkozásként –, akik a hetedikről a nyolcadikra estek vissza (azt persze ne feledjük, hogy a múlt héten akkora dobásokkal jelentek meg a piacon, hogy várhatóan újra visszaszerzik korábbi előkelő pozíciójukat). A Disney konzorcium jól áll – tizedik helyett a kilencedikek -, de az még fontosabb, hogy a HP először jutott be az első tíz közé.

Azóta történt

Előzmények