Továbbra is az Apple és a Google a legértékesebb márkák

Az Interbrand minden évben kiadja jelentését, melyben a világ vállalatainak márkaneveit (brand) rangsorolják (Best Global Brands). A ma megjelent idei riport nem okozott különösebb meglepetést: immár harmadik éve az Apple áll az élen, a második pedig a Google. A lista jellege is maradt: a négy-öt éve megtörtént áttörés után továbbra is nagy számban szerepelnek a rangsor elején technológiai vállalatok, akik a hagyományos ipari és szolgáltató cégeket szorították hátrébb.

A listavezető Apple brandjének értékét a szakemberek 170 milliárd dollárra, a Google-ét 120 milliárdra becsülik – az előbbi 43, az utóbbi 12 százalékkal értékesebb most nominálisan, mint tavaly. (A márkanév értékét több tényezőt is összevetve alakítják ki: üzleti teljesítmény, a márkanév befolyásoló hatása a fogyasztók vásárlási döntéseire, márkahűség a vásárlóknál, illetve hogy a márkanév milyen mértékben engedi meg a prémium árazást.)

Best Global Brands 2015
[+]

A sok-sok évig listavezető Coca-Cola idén a harmadik, a negyedik helyre a Microsoft került, őket az IBM követi. A következő technológiai cég a Samsung a hetedik helyen (akárcsak tavaly), míg a 2014-hez képest öt helyet javító Amazon a tizedik. (A minősítés szerint egyébként az Amazon a kereskedelmi kategóriába tartozik, az IBM pedig az üzletibe.)

A százas listán két technológiainak is tekinthető újonc szerepel: a Lenovo (100.), illetve a PayPal (97.), és ebben a szektorban két régi márka csúszott ki az élmezőnyből: a Nokia és a Nintendo.

Érdekes még a Facebook szereplése: bár csak a 23. helyen állnak, a jelenlegi 22 milliárdos márkaérték a tavalyihoz képest 54 százalékos növekedés, és a vizsgált vállalatok között ez a legnagyobb mértékű pozitív változás.

Azóta történt

Előzmények