Interaktív vászon a Facebook új hirdetési megoldása

Elsőre teljesen hétköznapi hirdetésnek néznek ki a Canvasban készült reklámok, de ha a felhasználó kattint, egy hatalmas vásznat barangolhat be nagyjából aszerint, ahogy neki tetszik. New Yorkban jelentette be a Facebook csütörtökön, hogy a mobilos hirdetési platform új eszközzel gyarapodik, ami azonnal globálisan elérhető a reklámozók számára, használata pedig nem igényel szaktudást.

Kattintásra megmozdul
Kattintásra megmozdul (forrás: Facebook) [+]

A Power Editorból elérhető szerkesztő a tavaly szeptemberben bevezetett Carousel (3-5 kép bejegyzésenként végfelhasználói interakcióval) továbbgondolása teljes képernyőn, igény szerinti tartalommal, amiből akár önálló microsite is kiépíthető. Mivel a tartalmak a Facebook szerverein kerülnek tárolásra, az ígéret szerint tízszer gyorsabban töltődik majd be a vászon egy átlagos mobilra optimalizált weboldalhoz képest. A potenciális hirdetők erre a célra létrehozott demóoldalon kezdhetnek barátkozni a megoldással.


(forrás: Facebook) [+]

A karácsonyi szezonban már néhány nagyvállalat tesztelte a Canvast, így a megoldás hatékonyságát a tegnapi indulásra statisztikákkal is alá tudta támasztani a közösségi oldal hirdetési osztálya. Eszerint átlagosan 31 másodpercig bóklásznak az érdeklődők a felületen, a legjobban sikerült vásznakon pedig 70 másodpercet is eltöltenek. A felhasználók több mint fele (53 százaléka) legalább a vászon felét végigpörgeti, mielőtt kilép a hirdetésből. Ezek nagyon erős adatok még annak fényében is, hogy az előzetes tesztekben olyan nevek szerepeltek, mint az ASUS, a BMW, vagy a Coca-Cola.

Azóta történt

Előzmények