Negyedével emeli előfizetési díját a Netflix

A vártnál jobb első negyedévet zárt a Netflix, az időszakban elért profit és az előfizetők számának növekedése is meghaladta az elemzők által vártakat. A bejelentés hatására a részvényeik ára is emelkedni kezdett.

A mostanra 48,4 milliónál is több előfizetővel rendelkező Netflix három évvel ezelőtt emelt komolyat az árain úgy, hogy leválasztotta az alap előfizetésről a DVD-by-mail szolgáltatását, így azok, akik továbbra is igényt tartottak rá, 60 százalékkal többet kellett fizetniük mint korábban. A jelenlegi, a tervek szerint csak az új vásárlókat érintő 2 dolláros emelés 25 százalékos áremelést jelent a jelenlegi 7,99 dolláros árhoz képest. Tegyük hozzá, hogy már 2010-ben is ennyibe került az alapcsomag. A jelenleg is előfizetők egy vagy két évig továbbra is a jelenlegi áron kapják a szolgáltatást, a második negyedévben bevezetésre kerülő emelés tehát az új ügyfeleket érinti egyelőre.


(forrás: Netflix) [+]

Az első negyedévben 2,25 millió új előfizetővel bővült a Netflix, az Egyesült Államokban így már 35,7 millió van belőlük, de az előrejelzések szerint hamarosan a 60 milliót is elérheti ez a szám. 1,75 millióval nőtt a világ többi részén az előfizetők tábora, így 12,7 millióan használják a szolgáltatást az USA területén kívül. Ez egyébként 150 ezerrel több, mint amire az elemzők számítottak.

Az első negyedév anyagilag is jól sikerült, a nettó eredmény 53,1 millió dollárra ugrott a 2,7 millióról. Az eladások a tervek szerint alakultak, 24 százalékkal nagyobb értékesítés mellett 1,27 milliárd dolláros bevétellel megfelelt az elvárásoknak.

Azóta történt

  • A Netflix már a spájzban van

    Az biztos, hogy a bővítés nem áll le, ám arról nem szólnak a híradások, hogy Magyarországon mikor lesz elérhető a szolgáltatás.

  • Magyarországot is célba vette a Netflix

    A cég már jó ideje bejelentette a globális terjeszkedést, és meg is indult a folyamat. Egy friss álláshirdetésből az látszik, a következő körben hazánk is benne lesz.

  • Lenyomta a Netflix részvényárait az HBO bejelentése

    Az biztos, hogy a világszerte kedvelt filmes cég belép az internet világába – de arról még nincsenek hírek, hogy pontosan milyen módon.

  • A Netflix mindent visz

    A népszerű videószolgáltató Észak-Amerikában nemcsak stabilan őrzi első helyét a generált adatforgalom tekintetében, de folyamatosan növeli is részesedését.

Előzmények

  • Előfizetéses modell, a lassú kivéreztetés

    Mára a napnál is világosabb, hogy gyártói oldalon aki teheti, megpróbál átállni az egyszeri licencdíjas értékesítésről valamilyen előfizetéses modellre. A bevétel így sokkal kiszámíthatóbb, de felhasználóként nem árt odafigyelni, sok kicsi ugyanis itt is sokra megy.

  • A Popcorn Time-tól tartott Hollywood

    A márciusban indult szolgáltatás torrentoldalakról streameli a filmeket, a felhasználó pedig csak a kirakatot látja, és gyakorlatilag várakozás nélkül hozzáfér a tartalmakhoz. Még feliratok is vannak, kár hogy illegális.

  • A Netflix előnyt kovácsol a kalózkodásból

    A cég egyik vezetője nemrég egy interjúban elismerte, hogy volt olyan sorozat, amit azért vettek meg, mert kiemelkedően magas forgalmat produkált a fájlcserélőkön.