A vártnál jobb első negyedévet zárt a Netflix, az időszakban elért profit és az előfizetők számának növekedése is meghaladta az elemzők által vártakat. A bejelentés hatására a részvényeik ára is emelkedni kezdett.
A mostanra 48,4 milliónál is több előfizetővel rendelkező Netflix három évvel ezelőtt emelt komolyat az árain úgy, hogy leválasztotta az alap előfizetésről a DVD-by-mail szolgáltatását, így azok, akik továbbra is igényt tartottak rá, 60 százalékkal többet kellett fizetniük mint korábban. A jelenlegi, a tervek szerint csak az új vásárlókat érintő 2 dolláros emelés 25 százalékos áremelést jelent a jelenlegi 7,99 dolláros árhoz képest. Tegyük hozzá, hogy már 2010-ben is ennyibe került az alapcsomag. A jelenleg is előfizetők egy vagy két évig továbbra is a jelenlegi áron kapják a szolgáltatást, a második negyedévben bevezetésre kerülő emelés tehát az új ügyfeleket érinti egyelőre.
(forrás: Netflix) [+]
Az első negyedévben 2,25 millió új előfizetővel bővült a Netflix, az Egyesült Államokban így már 35,7 millió van belőlük, de az előrejelzések szerint hamarosan a 60 milliót is elérheti ez a szám. 1,75 millióval nőtt a világ többi részén az előfizetők tábora, így 12,7 millióan használják a szolgáltatást az USA területén kívül. Ez egyébként 150 ezerrel több, mint amire az elemzők számítottak.
Az első negyedév anyagilag is jól sikerült, a nettó eredmény 53,1 millió dollárra ugrott a 2,7 millióról. Az eladások a tervek szerint alakultak, 24 százalékkal nagyobb értékesítés mellett 1,27 milliárd dolláros bevétellel megfelelt az elvárásoknak.