A HP nagyot kockáztat a nyomtatókra küldött reklámokkal

Ahogy arról az IT café is beszámolt, a HP egy nagyszabású koncepció keretében hamarosan olyan nyomtatókkal látja el a piacot, melyek saját IP-vel, saját e-mail címmel rendelkeznek, így lehetőséget adnak arra, hogy egy felhőalapú megoldás keretében a felhasználók leginkább mobil eszközeik segítségével a kívánt nyomtatóra küldjék el azokat a tartalmakat, melyeket papíron is látni szeretnének.

Hirdetés

Igazán pontos, eligazító részletek még nem ismeretesek, de az biztos, hogy ennek a cloudnak lesz egy ütemezett feladatokat biztosító része is, amikor például a felhasználó beállíthatja azt, hogy minden reggel nyomtassa ki neki a gép a kiválasztott lap tartalmát. (Hogy ugyan miért kérne ilyet bárki is, jó kérdés – a szerk.)

Az mindenestre nagy felhördülést okozott a szaksajtóban, hogy a HP a Yahoo!-val együtt elindított egy kísérleti projektet, melynek keretében a felhőnyomtatás használóit célzott reklámokkal bombáznák. A nemsokára induló tesztidőszakban (a hálóképes nyomtatókat a jövő hónaptól kezdik forgalmazni) az ePrint szolgáltatást használók egy amerikai zenei magazintól és egy nagy amerikai napilaptól származó tartalmakat kapnak hirdetésekkel együtt – nyilatkozta Stephen Nigro, a HP képalkotási és nyomtatási üzletágának vezetője, aki elmondta azt is, hogy tapasztalataik szerint a felhasználókat nem zavarja a reklám.

Fontos megjegyezni, hogy – mivel az USA törvényei is tiltják a kéretlen reklámok, a spamek hozzájárulás nélküli küldését – a szolgáltatás választható (opt-in), az ePrint Centerben kell rá jelentkezni. Ugyanakkor az alelnök kitért arra is, hogy még igen kezdeti fázisban tart a program, még tisztázniuk kell azt, hogy pontosan miképpen feleljenek meg az adatvédelmi szabályozásoknak, hiszen a célzott reklámokhoz az szükséges, hogy a cégek be tudják lőni, a felhasználó hol él, a nyomtatott anyagok alapján kiszűrve pedig azt, hogy milyen tartalmak érdeklik.

  • Kapcsolódó cégek:
  • HP

Azóta történt

Előzmények