Hangazonosítással erősít a Magyar Telekom

2012 júliusától a Magyar Telekom előfizetői már hangjukkal is azonosíthatják magukat a telefonos ügyfélszolgálatokon. Ez az azonosítási módszer a negyven jellemzővel bíró ujjlenyomatnál is hatékonyabb, hiszen a hang közel száz ismérve alapján képes egyértelműen azonosítani a hívó felet. A technológiát a hangfelismerő- és azonosító megoldásairól ismert Nuance biztosítja. „Az új rendszernek köszönhetően, a jövőben már nem szükséges az előfizetői jelszó a telefonos ügyintézéshez, hiszen az MT ügyfél-azonosító vagy a telefonszám megadását követően a hívó felet azonosítani tudjuk a hangja alapján, így ügyfeleink további adatok egyeztetése nélkül intézhetik ügyeiket” – nyilatkozta Keszég Attila, a Magyar Telekom értékesítési és szolgáltatási vezérigazgató-helyettese.

A hangazonosítás beállítása az automata segítségével – az előfizetői jelszó megadását követően –  egyszerűen elvégezhető az 1430-as és az 1412-es telefonszámon, ahol a hangminta rögzítéséhez a következő mondatot szükséges elismételni: „A hangom az azonosítóm, ilyen egyszerű és kényelmes.” Egy T-Mobile hívószámhoz vagy MT ügyfél-azonosítóhoz maximum 5 darab hangminta tárolható, de továbbra is lehetőség lesz a hagyományos, jelszóalapú azonosítással ügyeket intézni. A biztonsági funkció egyszeri díja bruttó 99 Ft hangmintánként. Az első 20 ezer hangmintát rögzítő ügyfélnek, valamint a  Platina kedvezményjogosultsági szinttel rendelkező előfizetőknek a hangrögzítést díjmentesen biztosítja a Magyar Telekom.

Azóta történt

Előzmények