A hivatalos blogban jelentette be Jonathan Alferness a vásárlási szolgáltatásokért felelős vezető, hogy új lehetőséget kínálnak a kereskedőknek, hogy hatékonyabbá tehessék munkájukat.
Az egyelőre még tesztváltozatban működő Shopping Insights egy elemzőeszköz, mely a vásárlási szokásokról ad információkat. Bár az amerikaiak 87 százaléka vásárlás előtt az interneten tájékozódik, de a vásárlások 92 százaléka ugyanakkor még mindig a boltokban, áruházakban zajlik le – írja a termékmenedzser, aki úgy ítéli meg, hogy a keresések elemzése ezzel együtt is hasznos adatokat szolgáltathat a kereskedőknek.
A Shopping Insights alapadatait a következők adják: mely városokban, mikor és milyen eszközön végeztek a felhasználók termékkeresést. Ezek alapján becsléseket és trendeket lehet felállítani, melyeket fel lehet használni a reklámkampányok megtervezésekor.
A béta-verzió egyelőre az Egyesült Államok területén, a Google Shoppingban végzett kereséseket elemzi, mintegy ötezer termék esetében a 2014. április 1. és 2015. szeptember 30. közötti időszakban. A blog ígérete szerint az adatbázist folyamatosan frissíteni fogják.