Szerzői jogok: szigorít a Google

Ken Walker, a Google jogtanácsosa a hivatalos blogban jelentette be a múlt héten, hogy  a vállalat továbbra is igyekszik fellépni a web növekedésével egyre szaporodó szerzőijog-sértésekkel szemben, ezért hamarosan olyan újabb eszközöket vezetnek be, melyek segítségével a jogtulajdonosok hatékonyabban tudják ellenőrizni a tartalmakat.

Hirdetés

Walker összesen négy új eszközről számol be. Az első egy már korábban is meglévő módszer továbbfejlesztése. A jogtulajdonosok eddig is jelezhették a Google-nak, ha valamelyik szolgáltatásuknál jogsértést tapasztaltak, s kérhették a tartalom eltávolítását pl. a YouTube-ról, s ezt a cég egy vizsgálat után a legtöbb esetben meg is tette. A mostani ígéret szerint az új rendszerben garantálni kívánják, hogy a jogos panasz alapján 24 órán belül intézkednek, emellett leegyszerűsítik a jelentési eljárást.

A második megoldás, ha úgy vesszük, szembemegy a korábbi álláspontjukkal – mely szerint nem alkalmaznak előzetes szűrést, de utólag helyet adnak a panaszoknak, lásd az előző pontot –, mivel úgy alakítják át a keresőben a gépelés közbeni automatikus kiegészítést, hogy az – a szexuális, pornográf keresőszavakhoz hasonlóan – a „kalózkodással szoros kapcsolatban lévő” kifejezéseket ne ajánlja fel.

A harmadik változtatás a hirdetési rendszer alapját biztosító AdSense fejlesztése: már eddig is tiltott volt itt a szerzői jogokat sértő termékeket reklámozni, de a jövőben a jogtulajdonosokkal együttműködve tovább szigorítják a szabályokat.

A negyedik törekvésük arra vonatkozik, hogy az előnézetekben hangsúlyosabbak és könnyebben hozzáférhetőek legyenek a legális tartalmak ismertetői, hogy ebbe az irányba tereljék a felhasználókat.

Azóta történt

Előzmények