Barátságosabbá és egyszerűbbé vált a Google+

Vic Gundotra, a Google alelnöke a hivatalos blogban jelentette be, hogy jelentős átalakításokat hajtottak végre az egyik legfontosabb projektjüknek számító közösségi oldalon, a Google+-on, hogy egyszerűbbé tegyék a használatát, illetve vonzóbbá a megjelenését.

Hirdetés

A legfeltűnőbb változtatás, hogy új, dinamikus navigációs sáv jelent meg az oldal bal szélén, amelyen alapértelmezésben a leggyakrabban használt funkciók vannak jelen, de lehetőség van a sáv testre szabására és elrejtésére is. Emellett egyszerűbbé tették a kisközösségek megszervezését, kiemeltebb, könnyebben hozzáférhető helyre került az egyik kiemelt szolgáltatás, a videocsevegést kínáló Hangout, illetve áttekinthetőbb vált az előzmények áttekintése.

A Google+ a vállalatvezetés különös szívügye, Larry Page már többször beszélt arról, hogy ebbe a keretbe kívánják integrálni szolgáltatásaik nagy részét – nem kis részben amiatt, hogy fel tudják venni a versenyt a Facebookal a közösségi piacon, mely kínálatával és szerkezetével egyre vonzóbb a célzott reklámokban gondolkodó hirdetők számára. A Google+ hatalmas marketingtámogatást kapott a vállalattól, a cég adatai szerint több mint 170 millióan regisztráltak rá az indulása óta eltelt kilenc hónap alatt (a még mindig növekvő Facebook 845 millió felhasználót tart számon). Ugyanakkor a viszonylag gyors bővülés nem jelentett igazi robbantást: a comScore adatai szerint a Google közösségi oldalán a felhasználók havonta csak néhány percet töltenek el átlagosan, míg a Facebooknál ez a havi adat 6-7 óra.

A frissítést, a szokásoknak megfelelően, a következő napokban fokozatosan vezetik be globálisan.

Azóta történt

Előzmények