GPU-gyorsítás kerül a Chrome-ba

Hirdetés

Chrome-logóA készülő Firefox 4 és Internet Explore 9 egyik fontos újítása lesz a grafikus processzorok (GPU) kapacitásának felhasználása a weboldalak megjelenítésekor, és a múlt héten kiderült, hogy a Chrome-ból sem fog hiányozni ez a funkció. A Google böngészőjének új – a fejlesztői csatornában elérhető – tesztváltozataiban már kipróbálható a GPU-gyorsítás.

A Chrome külön folyamatként futtatja a GPU-s megjelenítést, amely az ANGLE (Almost Native Graphics Layer Engine) rétegen keresztül megvalósított OpenGL- vagy Direct3D-hívásokkal működik. Egyelőre a böngésző csak egyes tartalmak megjelenítése során képes a hardveres gyorsításra támaszkodni, ilyenek például a videók vagy a WebGL-elemek, a szövegek és képek kirajzolását még a központi processzor végzi. Alapértelmezés szerint a különféle tartalomrétegek „összefésülése” is a CPU feladata, de az „--enable-accelerated-compositing” flag bekapcsolásával ez a feladat a GPU-ra is rábízható: így mutatkoznak meg igazán a funkció előnyei.

A vállalat a fejlesztést bejelentő blogban jelezte: a megjelenítés gyorsítása érdekében egyre több grafikus számítást fognak a CPU helyett a GPU-ra bízni a jövőben. A beszámolók szerint mindenesetre az IE 9 képességeinek bemutatására szolgáló tesztoldalon a Chrome 7 fejlesztői előzetese már most is jól teljesít.

Azóta történt

Előzmények