Frissítve: A legújabb üzleti modell: a visszavonásért is fizetni kell

Az utóbbi évek egyik legnagyobb visszhangot keltő párkereső alkalmazása volt a Tinder, ami újszerű módszerének köszönheti mai napig tartó töretlen sikerét. A felhasználók a keresési preferenciáiknak (nem, kor, távolság) megfelelő párkeresők profilképét, illetve rövid bemutatkozását tekinthetik meg, ezek alapján kell dönteniük arról, akarnak-e ismerkedni. A készítők nem bonyolították túl a szisztémát, a tetszik/nem tetszik döntésmechanizmust még visszavonni sem lehetett.

A felhasználók az összes lehetséges fórumon rendszeresen panaszkodtak is arra, hogy egy-egy elhibázott döntés nyomán akár életük szerelméről is lemaradhattak (a rendszer nem igényel megerősítést, a döntés azonnali és végleges), legalábbis sokan érezték így.

A Tinder készítői sokáig hallgattak, majd bemutatták a Tinder Plust. Az alkalmazás fizetős verziója olyan prémium funkciókat tartogat, mint a döntésünk visszavonásának lehetősége, vagy a Passport nevet viselő, más városokban történő párkeresést segítő kiegészítő.

Hirdetés

Miért fizetne valaki a visszavonás gombért?

Ahogy Sean Rad, a cég ügyvezetője fogalmaz: „Mindenki akarta [a visszavonás gombot] már az elejétől kezdve. Ez a funkció volt a lista tetején mindig is”.  A Tinder Plus nem külön programként érkezik, hanem a két új gomb bekerül az ingyenes verzióba is, csak ott nyilván nem fog működni.

A cég arra számít, hogy mivel az ingyenes verzióban is megjelennek az új gombok, az emberek néha-néha ráböknek majd. Közülök kerülnek majd ki azok, akik fizetni is hajlandóak, ha az „elkótyavetyélt szerelemről” van szó.

A másik újítás a Passport gomb, amivel új településeket vehetünk fel a klasszikus keresési kör mellé (ez nem település, hanem a felhasználótól mért távolság alapján szelektál). A turista-párkereső funkció szintén a felhasználói igények alapján született meg, „sokan szeretnének már az utazás előtt tájékozódni, ismerkedni, tartalmas kapcsolatokat kialakítani a nyaralás során”

Az is előfordul, hogy kifejezetten „az emberek ajánlásokat, javaslatokat szeretnének kapni arról, hova érdemes utazni, hol érdemes enni egy új városban. A Tinder Plusz még többet tehet”.

Sean Rad abban látja a Tinder sikerét, hogy „véletlenszerű kapcsolatok születhetnek, amelyekre senki sem számított”. Ezt az érzést bővíti ki a Tinder Plus azáltal, hogy sokkal több embert érhetünk el.

A cég előfizetéses modellben gondolkodik, de a szolgáltatás értékével még nincsenek tisztában, egyelőre kísérleteznek. A havi előfizetési díjat 0,99 dollár és 4,99 dollár között képzelik el, de a piacok teherbírásától függően 9,99, sőt 19,99 dolláros összeggel is kísérleteznek bizonyos régiókban.

A teszteredményektől függően, illetve amint a piac beárazza a Tinder Plust, elindul a globális értékesítés is. „Nagyon sokféle ember fog fizetni az alkalmazásért szerintünk, a célunk most az, hogy olyan modellt találjunk, ami a lehető legtöbb embernek megfelel” mondta el a Techcrunchnak adott interjújában Sean Rad.

Frissítés: Sean Rad, a Tinder ügyvezetője távozik pozíciójáról - írja a Business Insider. A lap úgy tudja, az IAC (egy internetes és médiavállalkozás - vimeo, ask, stb), mint a Tinder legnagyobb befektetője megválik a 27 éves ügyvezetőtől, akinél tapasztaltabbat szeretnének igazolni. Az utóbbi hónapokban kirobbant szexuális zaklatási ügy sem tett jót Rad pályafutásának a cégnél a Forbes újságírója szerint, bár ahhoz nem sok köze volt, vezető szerepe miatt érintett.

A Cég bejelentette, hogy a Sean Rad távozásától függetlenül, hamarosan érkezik a Tinder Plus, az új ügyvezetőről csak annyit tudni, örülnének, ha annyira tapasztalt szakembert sikerülne szerezniük, mint a Google elnöke, Eric Schmidt.

 

Azóta történt