Feldarabolja a könyveket az egyik nagy kiadó

Hirdetés

Made to Stick

Új digitális könyvértékesítési modellel kísérletezik az egyik legnagyobb amerikai könyvkiadó: egyik bestsellerének egyes fejezeteit önállóan is árulja. A Random House az ötletet a zeneiparból kölcsönözte, ahol már bevált módszernek számít a számok különálló, nem komplett lemezként való árusítása. (A vállalat nem mellesleg ugyanúgy a Bertelsmann médiacsoporthoz tartozik, mint a Sony BMG lemezkiadó.) Egyelőre egyetlen munka, a Chip Heath és Dan Heath által jegyzett Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die sikerreceptkönyv kapható ebben a konstrukcióban, fejezetenként 2,99 dollárért. A kötet hat fejezetből és egy utószóból áll.

A könyvkiadók és -forgalmazók már jó ideje kutatják, hogy az olvasók milyen módon fogyasztanák legszívesebben a digitális tartalmakat – mutat rá a hírről beszámoló Wall Street Journal. Ebbe az útkeresési folyamatba illeszkedik például, hogy a világ legnagyobb online boltját üzemeltető Amazon.com két héttel ezelőtt – 280 millió dollárért – felvásárolta a hangos könyveket forgalmazó Audible céget, a tavalyi év végén pedig piacra dobta elektronikus könyvét, a Kindle-t.

Elméletben a fejezetek értékesítése számos könyves műfajban – például útikönyvek, szakácskönyvek stb. – működőképes lehet. A Random House az olvasói igények felmérését célzó kísérletben a kötetet az Adobe Digital Editions programban olvasható formában teszi elérhetővé, amely digitális tartalomvédelmi megoldást használ.

Ugyancsak a mai naptól ingyenkönyvekkel akciózik a HarperCollins Publishers. A kiadó korlátozott ideig több kötetet is szabadon elérhetővé tesz a honlapján – köztük Paulo Coelho A portobellói boszorkány című regényét. A cég a lépéstől a forgalom növekedését várja. A könyvek csak a kiadó honlapján, online formában olvashatók, nem tölthetők le.

Azóta történt

Előzmények