Egyre durvább a Facebook keresője

Ahogy hízott a Facebook, ahogy nőtt a felhasználók száma, egyre gyakoribb lett az a kritika, hogy a közösségi oldal a szinte felmérhetetlen mennyiségű feltöltött tartalomhoz nem biztosít megfelelő keresőt. Ezt a vállalatnál is érzékelték, és már többször nekifutottak egy minőségi kereső kialakításának, de többször is feladták, illetve lefújták a fejlesztési projekteket.

Ám az utóbbi időben, úgy tűnik, már nagyon komoly munka folyik. Jelzi ezt a friss bejelentés is, melyben a Facebook illetékes alelnöke közölte, hogy tovább bővítették a kereső lehetőségeit: mostantól a jelenleg megtalálható kétbillió (kétezer milliárd) nyilvános posztot mind indexelik, vagyis ezekben is lehet keresni.

Facebook - bővített keresés
[+]

A bejegyzés szerint a Facebookon jelenleg naponta másfél milliárd keresést futtatnak le a felhasználók. Hogy segítsék a felhasználókat és hatékonyabbá tegyék a keresést, a következő újdonságokat is bevezetik:

  • a keresőmezőben gépeléskor a rendelkezésre álló adatokra és a korábbi keresésekre alapozva automatikus kiegészítések, ajánlások jelennek meg – csakúgy, mint a Google keresőjében
  • a kereső kiemelten kezeli, előre sorolja az ismerősök bejegyzéseit, illetve a friss tartalmakat
  • a kereső érzékeny a népszerű friss beszélgetésekre, bejegyzésekre, ezekre alapozva ajánlásokat mutat – a bejegyzés szerint ezt a funkciót a visszajelzések alapján még továbbfejlesztik, tökéletesítik

Hogy miben lesz versenytársa ez a láthatóan még tovább bővítendő keresési módszer a Google-énak? Egyrészt nem lesz az, mivel saját adatbázisból dolgoznak, másrészt pedig nagyon is, mivel a közösségi oldal egy „élő” organizmus, és sajátos jellege miatt elsősorban a legtöbbeket foglalkoztató témák jelennek meg rajta, így sokak számára relevánsabbak lesznek a találatai, mintha a Google-t használnák. De a jövő nyitott – minden azon múlik, hogy a Facebook hogyan, milyen célokat követve finomítja a kereső algoritmusát. Talán nem lövünk nagyon mellé, ha azt feltételezzük, hogy a speciális funkciókat is kínáló, ám alapvetően generális keresést biztosító Google keresőjének hasznos kiegészítője lehet a Facebooké.

A bővített keresési funkció egyelőre, a következő napok fokozatos aktiválását követően csak az angol nyelvű felületeken, iPhone-on, Androidon, illetve az asztali alkalmazásoknál érhető el.

Azóta történt

Előzmények