A Facebook beszállt az online filmkölcsönzői üzletbe

Merész lépésre szánta el magát a Facebook csapata, ugyanis egy olyan piacra léptek be, mely a jövő egyik legígéretesebb internetes üzletének ígérkezik: az online filmkölcsönzés területén próbálkoznak.

Hirdetés

A kísérleti jelleggel elindított projekt keretében jelenleg a Batman-sorozat legutóbbi darabja érhető el a rajongói Facebook-oldalról. A 30 Facebook-kredites vagy 3 dolláros (USA) díj ellenében a felhasználók 48 órán át férnek hozzá a böngésző segítségével a streamben elérhető filmhez – ez az idő duplája annak, amit a konkurensek, például az iTunes vagy az Amazon biztosítanak. A megtekintéshez egy Dark Night nevű programot kell telepíteni, és ez a szoftver – hasonlóan a Facebookra írott alkalmazások többségéhez – csak akkor installálható, ha a felhasználó hozzáférést biztosít számára a nyilvános adataihoz.

Dark Night

A Facebook ebben az esetben „csak” üzleti partner, a platformot biztosítja, a háttérben a hollywoodi stúdiók állnak – jelen esetben a Warner Brothers –, akik azt tesztelik most, hogy sikeres lehet-e a közösségi oldal felhasználása a filmforgalmazásban.

Mivel a szolgáltatás hazánkból nem érhető el, ezért nem tudtuk megnézni, viszont a tapasztalatokról beszámoló amerikai lapok nem túl lelkesek, sem a minőséget, sem a kezelőfelületet nem találják kielégítőnek jelen állapotában. Ugyanakkor azt is megállapítják, hogy ennek ellenére sem szabad már most kudarcként elkönyvelni a vállalkozást, mivel a Facebook a maga közel 600 milliós felhasználói táborával óriási piacnak tekinthető.

Azóta történt

Előzmények