A Facebook új arcfelismerője állítólag mindent visz

A Facebook új arcfelismerő algoritmusa majdnem olyan biztonsággal azonosít egy arcot, mint egy ember – írja a júniusban bemutatandó technológiáról a New Scientist.

Hirdetés

A DeepFace elnevezésű, az arcokat a tömegben 97,25 százalékos pontossággal felismerő programot Yaniv Taigman és kollégái fejlesztették ki a Facebook mesterséges intelligenciával foglalkozó laboratóriumában. Mivel a legtöbb hasonló szoftvernek az okoz igazán nehézséget, ha az adott arc nem a kép közepén található, ezért a fejlesztők más utat választottak: először egy háromdimenziós modellt készítenek a fotó alapján, majd az algoritmus számára legkedvezőbb pozícióba forgatják. Az azonosítás alapját egy adatbázis adja. A fejlesztői csapat arról számolt be, hogy a webről összegyűjtött 13 ezer képből készült tesztadatbázison érték el a fent említett pontosságot. Összehasonlításképp: egy összehasonlító felmérésben azt tapasztalták, hogy a valódi emberek esetében csak 0,25 századponttal jobb, 97,5 százalékos eredmény jött ki.

DeepFace

Az azonosítást biztosító, úgynevezett „neural network” az alapja a felismerési eljárásnak, ezt pedig több mint négymillió képet, több mint 4000 ember arcát feldolgozva alakították ki – hogy honnan jutottak ekkora mennyiségű képhez, az természetesen nem kérdés.

A DeepFace technológia részleteit júniusban, az ohiói Columbusban tartandó Computer Vision and Pattern Recognition konferencián mutatják be a fejlesztők – valószínűleg ott beszélnek majd a lehetséges felhasználási területekről is.

Azóta történt

  • Hack: új programnyelvet mutatott be a Facebook

    Vagy csak egy továbbfejlesztett PHP-t? Az ítéletre még várni kell, de a Hack erős referenciával indul, a Facebook ugyanis az elmúlt évben a közösségi oldal közel teljes kódbázisát migrálta az általuk kifejlesztett nyelvre.

Előzmények

  • Magyarország Facebook-függő

    Magyarországon és Törökországban az internethasználók több mint 85 százaléka látogatja a Facebookot – mutatja a Gemius elemzése, melynek apropója a népszerű közösségi oldal 10. születésnapja.