Egy szalvéta lett a világ legdizájnosabb PC-je

Hirdetés

Az alkotó elmondása szerint az ebédlő asztalán elszórt szalvétákra firkált jegyzetek ihlették a Microsoft idei PC-dizájnpályázatának többszörösen díjnyertes pályaművét, a Napkin PC-t. Avery Holleman, a koncepció tervezője a verseny eredményhirdetése után elmondta, hogy egy olyan rendszert álmodott meg, amely a lehető leghatékonyabb közös munkát és adatcserét teszi lehetővé egyazon hálózaton. „Éreztem, hogy jó úton járok, már csak a tényleges formát kellett kitalálni” – nyilatkozta a hallgató. Valóban jó úton járt; a Next-Gen PC Desing Competition versenyre érkező idei pályaművek közül mind a zsűrinek, mind a Microsoft elnökének Holleman Napkin PC-je tetszett a legjobban, a tervező így két díjjal és összesen 20 000 dollárnyi pénzjutalommal távozhat a díjátadóról.

Napkin PC
A díjnyertes pályamű: ott a helye minden asztalon

A Napkin PC alapötlete napjaink egyik dinamikusan fejlődő technológiájára, a hajlékony kijelzőre épül: Holleman koncepciója lényegében egy ilyen – ahogy arra a nevéből is lehet következtetni – szalvéta formájú és méretű hajlékony kijelző, melyet digitális tollal lehetne vezérelni a dizájner elképzelése szerint. A hajlékony kijelzőhöz (mely a számítógép integrált áramkörét is tartalmazná) egy bázisállomás, pontosabban egy szalvétatartó is tartozna, ez kötné össze a „szalvétákat”, tenné lehetővé a kooperatív munkát.

Holleman koncepciója nem csak az amerikai és nemzetközi szakemberekből álló független zsűri tetszését nyerte el; a Napkin PC a Next-Gen PC Design Competition fődíja mellett megkapta Bill Gates különdíját is. A második díjat a gyerekeknek szánt Withus rajztábla kapta, a verseny bronzérmese pedig az utazók számára hasznos, naplóformájú, szintén hajlékony kijelzőt tartalmazó Backpacker's Diary lett. Utóbbi pályaművet az összes közül a legjobbnak ítélte a közönség.

Az idén negyedik alkalommal átadott Next-Gen PC Design Competition díjaira 120 pályamű érkezett a világ 32 országából. A pályázatot jövőre összevonják a Microsoft Imagine Cup nevű kezdeményezésével, amelyben szintén hallgatók ötletei, különböző stílusú és kategóriájú pályaművei versengenek egymással – a cél itt a tehetség kibontakoztatása a fiatalok körében és az ösztönzés, legyen szó akár ipari formatervezésről, szoftverfejlesztésről vagy akár más, művészi(bb) területekről.

Előzmények