Craft konferencia élőben – a UX lehet a siker záloga?

A Prezi, a Ustream és az Ericsson idén is Magyarországra hozta a legnagyobb szaktekintélyeket, akiknek köszönhetően a világ egyik legrangosabb fejlesztői konferenciájának ad otthont a Vasúttörténeti Park.

Apróságnak tűnő dolgok: színek, formák, betűtípusok. A vásárlók által támasztott elvárások sokszor nem is fogalmazódnak meg tudatos szinten, a vállalatoknak mégis reagálniuk kell rájuk, ha sikeresek akarnak lenni. A piac telítettsége révén pillanatok alatt elfordulnak a vevők és alternatíva után néznek.

Kedden és szerdán tizenkilenc workshopot és 24 meetupot tartottak Budapest különböző helyszínein a világ minden tájáról érkező fejlesztőknek olyan témákban, mint a hatékony tesztelési megoldások (Dan North), a helyes specifikáció és eszközei (David Evans), a Docker és egyéb konténerizációs megoldások (Jerome Petazzoni), vagy a termékfejlesztés speciális trükkjei (Marty Cagan).

A négynapos Craft első fele tehát a szűkebb körű, gyakorlatias képzésről szólt, a mai és holnapi nap programja az előadásoké, melyeknek a Magyar Vasúttörténeti Park ad otthont, és bár a jegyek réges-régen elfogytak, a Ustream segítségével olvasóink is úgy érezhetik, mintha az első sorból követnék a beszélők gondolatait. A fejlesztői konferencia négy legfontosabb gondolata:

A Craft konferencia négy helyszínéről közvetít élőben a Ustream, az egyes platform, a kettes, a hármas és a kék sátor eseményei mindössze egy kattintásra!

  1. Közelítsünk máshogy az adott problémához - Az igazán jó termékek és szolgáltatások olyan igényeket is képesek kiszolgálni melyekről nem is tudtuk, hogy léteznek. Egyszerűen annak köszönhetik sikerüket, hogy a magát a kérdésfelvetést újraértelmezik, ahogy az Uber tette azzal, hogy újraértelmezte a fuvarrendelés fogalmát - mondja Dan North, az idei Craft egyik sztárelőadója.
  2. Ne féljünk az új módszerek és megközelítések alkalmazásától - 2010-es indulásától a jelen hastegekkel borított Twitteréig az elmúlt 5 évben a Lean UX egy teljesen új perspektívát nyitott a termék és szolgáltatásfejlesztés területén. A módszer hatékonysága abban rejlik, hogy feldarabolja a tervezési folyamatot, melybe szakemberek széles körét vonja be. A folyamatos tesztelésnek köszönhetően az visszajelzések gyorsan és minden résztvevőhöz egy időben érkeznek, így a tesztelési, validálási folyamat jelentősen hatékonyabbá és gyorsabbá válik - hangsúlyozza Jeff Gothelf, a Lean UX c. könyv szerzője, aki többek közt olyan cégeknél tevékenykedett, mint az AOL vagy a Fidelity.
  3. Nézzünk az adatokra más szemmel - A szoftverfejlesztés tudománya mára nem csak számadatokon múlik, a kvantitatív elemzésen túl egyre fontosabbá válik a kvalitatív megközelítés is - teszi hozzá John Allspaw, az Etsy CTO-ja. John úgy gondolja, hogy ideje komolyan vennünk a kvalitatív adatelemzés módszereit és megközelítési módjait. Ugyanis ha azt szeretnénk, hogy a szoftverfejlesztés valóban a mérnöki munka alapja legyen, legalább annyi energiát kell fektetnünk a kvalitatív elemzésbe, mint a kvantitatív adatvizsgálatba.
  4. Építsünk valóban hatékony csapatot -  Melyek azok a megkülönböztető viselkedésminták melyek a hatékony és sikeres termékfejlesztői csapatok jellemzői? Azok, akik folyamatosan képesek megújulni és értéket teremteni mind vásárlóik mind vállalatuk számára - vallja Marty Cagan, aki az eBay e-kereskedelmi platform termékért és designért felelős alelnöke volt, jelenleg a világ legfontosabb fejlesztői csapatainak ad tanácsot a Silicon Valley Product Group alapítójaként. Előadásában azokról a megkülönböztető jegyekről fog beszélni melyek az igazán hatékony csapatokat jellemzik.

 

Azóta történt

Előzmények