Budapesten megbénult a Telenor hálózata

Körülbelül egy órával hírünk megjelenése előtt kezdték jelezni a mobilszolgáltató ügyfelei a Twitteren és más közösségi oldalakon, hogy nem tudják használni a Telenor mobilhálózatát, sem telefonálásra, sem internetezésre. Az operátor nemrég a saját csatornáján arról tájékoztatott, hogy „Budapest és Pest megye bizonyos részein leállt a szolgáltatásunk, amint bővebb információnk lesz, azonnal megosztjuk veletek.”

A HWSW úgy tudja: a műszaki hiba a Telenor teljes távközlési-kommunikációs infrastruktúráját érintette, a szolgáltató munkatársai sem tudják egymást elérni, és a törökbálinti központban nincs internet- és e-mail szolgáltatás sem. A hibát jelző felhasználói panaszok felbukkanása óta a Telenor weboldala és a djuice.hu oldal sem érhető el, a Red Bull Mobile márkaoldal ugyanakkor működik. (Frissítés: időközben a weboldalak újból elérhetővé váltak.)

A szolgáltató szóvivője – egy vodefone-os készülékről – a HWSW-nek azt mondta: a probléma csak Budapesten és környékén jelentkezik, de nem minden felhasználónál. A hiba elhárításán dolgoznak, azt azonban egyelőre nem tudják megmondani, mikor áll helyre a hálózat működése. A kimaradás okáról a cég későbbre ígért tájékoztatást.

Frissítés (13:17): A Telenor néhány perccel ezelőtt bejelentette, hogy a műszaki hibát sikerült elhárítani, és a cég mobilhálózata ismét működik. Mint a tweetjükben írják: a hang- és mobilinternet-szolgáltatás „országosan mintegy egy órán keresztül nem volt elérhető. A leállást technikai hiba okozta, amelynek okát a munkatársak megállapították, és a hálózat működését helyreállították. A hálózat ismét teljes funkcionalitással üzemel, így a Telenor szolgáltatásai az ország minden részén elérhetőek. Elnézést kérünk az érintettektől az esetlegesen okozott kellemetlenségekért.”

Azóta történt

Előzmények