Bejöttek a kamerás készülékek a Sony Ericssonnak

A világ hatodik legnagyobb mobilkészülék-gyártójának, a Sony Ericsson Mobile Communications Ltd.-nek a nettó nyeresége a negyedik negyedévben 28 százalékkal, 55 millió euróra nőtt, miközben az árbevétele 40 százalékkal, 2 milliárd euró fölé emelkedett. Az adózás előtti nyereséghányad 7 százalék, ami több mint kétszerese az egy évvel korábbinak, de elmarad a harmadik negyedévi 8,1 százaléktól – elsősorban a magas marketingköltségek miatt. Piaci részesedése az egyre élesebb versenyben 6,5 százalék volt a negyedik negyedévben: a világszerte eladott 175 millió készülék közül 12,6 milliót gyártott. Az átlagos készülékár 160 euró volt, ez 3 euróval több a harmadik negyedévi és 20 euróval kevesebb az egy évvel korábbi átlagárnál.

A Sony Ericsson tavaly nem kevesebb, mint 25 új típussal jelent meg a piacon, ezek közül legkelendőbbek a harmadik generációs készülékek és a színes kijelzős, kamerás mobiltelefonok voltak. A 2001-ben alakult Sony Ericsson tavaly termelt először nyereséget. Miles Flint vezérigazgató szerint idén ennél is több új modellel jelentkeznek, amelyek közül a legtöbbet a zenei fájlok lejátszására képes új típusoktól várják. Tavaly októberben új fejlesztésű, de alapkategóriájú, fényképezőgép nélküli készüléket is piacra dobtak, amelyhez elsősorban Ázsia csendes-óceáni térségében és a dinamikusan növekvő kínai piacon fűznek nagy reményeket. Idén a cég az eladott készülékek számát tekintve a tavalyinál gyengébb, 10 százalék körüli növekedésre számít. Az előrejelzések szerint idén minden tizedik megvásárolt telefon már harmadik generációs modell lesz.

Azóta történt

Előzmények