Átalakulóban a tévés iparág és a tévé szerepe

A Délkelet-Ázsiában megrendezésre kerülő IFA Global Conference eseményen Jürgen Boyny a GfK piackutató Retail & Technolgy divíziójának igazgatója vázolta a televíziós iparág jövőjére vonatkozó előrejelzéseiket. Meglátásuk szerint 2018-ban 239 millió LED LCD televíziókészüléket értékesítenek majd, amelyek 47 százaléka (114 millió darab) rendelkezik majd okostévé platformmal, és képes a netes alkalmazások futtatására, 37 százalékuk (90 millió darab) Ultra High Definition felbontású lesz, míg az átlagos méret, képátló 55 hüvelykre növekszik majd.

Jürgen Boyny, GfK
Jürgen Boyny, GfK [+]

Ezzel párhuzamosan megváltoznak a tartalomszolgáltatási szokások, a hagyományos műsorszórás jelentősége csökken, és egyre fontosabbá válik az online streaming, amely nem csak a médialejátszókat, fizikai adathordozókat szorítja ki, hanem egyre inkább átveszi a hagyományos tévécsatornák szerepét. A Netflix és a hozzá hasonló szolgáltatások tovább globalizálják a tartalomszolgáltatást azáltal, hogy rengeteg filmet, sorozatot, magazinműsort, sportközvetítést tesznek elérhetővé a világ nagy részén ugyanabban az időben. Emellett előrejelzéseik arról tanúskodnak, hogy a televízió nem csak, hogy megőrzi jelenlegi vezető szerepét a médiafogyasztásban, de egyre inkább átveszi más területek feladatait.


[+]

Ilyen például az oktatás, hiszen – legalábbis a GfK kutatóinak meglátása szerint – a tévé különféle online alkalmazások segítségével helyettesítheti a hagyományos iskolákat, tanórákat. Ezenkívül a vásárlást emelte még ki Jürgen Boyny, hiszen meglátása szerint a különféle "virtuális shopping túrákra" épülő applikációk még inkább az online megoldások irányába terelgetik az embereket, és ezeknek köszönhetően tovább csökkenhet a tradicionális boltok, üzletek jelentősége.

Azóta történt