Csalódott vásárlók perlik az Apple-t a Siri miatt

Egy New York-i férfi beperelte az Apple-t azzal a váddal, hogy az új iPhone egyik nagy dobásaként beharangozott Siri hangvezérlő rendszer reklámjaiban szándékosan megtéveszti a fogyasztókat – írta a The Wall Street Journal jogi blogja.

Hirdetés

A csoportos kereset azt sérelmezi, hogy az új telefon országos kampánya során a vállalat azt sugallta, hogy az iPhone Siri egy intelligens, hasznos és jól működő fejlesztés. A televíziós reklámok azt mutatták be, hogy a rendszer a megfelelő vezényszóval segít éttermet találni, megtanítja, hogyan kell lejátszani gitáron az akkordokat, elmagyarázza, hogyan kell nyakkendőt kötni stb. A funkció valóságos működése azonban nagyon távol áll a hirdetésben látottaktól.

A Siri hatékonysága közkedvelt téma az új generációs telefon megjelenése óta, noha a komponens bevallottan még béta-állapotú, ezt az Apple a weboldalán is világossá teszi. A Gizmodo újságírója, Mat Hona Siri, az Apple hamis ígérete című cikkében a gyermekbetegségei miatt gúnyolta az alkalmazást. Szerinte az kiforratlan, például amikor arra kérte, hogy játsszon le egy Coltrane-számot, a géphang elnézést kért, majd közölte: nem talált semmiféle „coal train”-t (szénszállító vonat).

Az Apple egyébként több mint 37 milliót adott el az új iPhone-ból a megjelenést követő három hónapban. A Loopt kérdőíves kutatásának eredményéből az derül ki, hogy akik a telefon piacra dobását követő első napokban szerezték be a 4S-t, azok a Siri miatt tették. A vállalat egyelőre nem kívánta kommentálni a pert.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények