2014. november 27., csütörtök

Gyorskeresés

Főszponzorunk

Útvonal

Hírek  »  Mérleg rovat

Elképesztően nagy siker az Apple iPadje

  • (f)
  • (p)
Írta: Dajkó Pál | 2010-06-01 12:50 | Forrás: IT café

A cég úgy adott el több mint kétmillió számítógépet, hogy még ki sem léptek a nemzetközi piacra, s ha az iPhone csúcsát nem is érik el, elégedettek lehetnek.


Angol Apple-rajongók pénteken Londonban

Az Apple hétfőn, a nemzetközi terjesztés megindításával szinte egy időben jelentette be, hogy az év elején bemutatott új termékéből, a tábla PC-k piacát forradalmasító iPadből két hónap alatt több mint kétmillió darabot adtak el.

Habár az IT-szakma a szokásos erőteljes marketing ellenére is (vagy talán épp azért) kissé fanyalogva fogadta januárban az iPadet, már az eddig híradások és piaci mutatók is azt jelezték, hogy az Apple ismét nagyot dobott: a táblagépként működő számítógép megnyerte a fogyasztókat. Igaz, ezek az adatok csak az Egyesült Államokra vonatkoztak, mivel a múlt hétig csak ott forgalmazták, ám az ottani siker (melyet megfejeltek azzal a vagy valós, vagy reklámokokból kitalált eseménnyel is, hogy késleltették a nemzetközi piacra lépést, mondván, akkora az amerikai kereslet, hogy képtelenek kiszolgálni az igényeket) csak felerősítette a világ többi részén a várakozásokat, s péntek óta már Európa egyes országaiban, Ausztráliában, Kanadában és Japánban is hozzáférhető az új eszköz.

Steve Jobs természetesen vérbeli üzletemberként kommentálta hétfőn a történteket: „Nagyra értékeljük fogyasztóink türelmét, és keményen dolgozunk azon, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük az iPadet”.

Azt azért nem szabad elfeledni, hogy az Apple a minél magasabb eladási számok érdekében statisztikáiba általában beleveszi az áruházakba kiszállított, de még el nem adott, illetve az előrendelt példányokat is. A cég jelentése szerint körülbelül 180 ezer iPad megy el hetenként március 12., az árusítás megkezdése óta, így összességében arra számítanak, hogy körülbelül 7,6 millió gépet adnak el az év végéig. Ehhez hozzá kell tenni, hogy az amerikai piac nyilvánvalóan szűkülni fog a közeljövőben, ám az európai és egyéb piacok most nyílnak meg, emellett júliusban a világ egyéb (a mostani debütálásból kimaradó) részein is megindul a terjesztés, és év végére mindenhol kapható lesz az iPad.

Habár az iPhone 3G kereskedelmi csúcsát nem tudták megismételni, a táblagép piacra dobása így is kiugró sikernek számít.

Hirdetés

Copyright © 2000-2014 PROHARDVER Informatikai Kft.