Élelmiszerboltot perel a logója miatt az Apple

Talán az utóbbi idők történéseitől, illetve az új termék bevezetésétől nem független, hogy most kapta fel a nemzetközi sajtó azt az ügyet, melyben az Apple Lengyelországban azt igyekszik elérni, hogy egy online csemege, egy kiszállítást vállaló élelmiszer-áruház változtassa meg a logóját és a nevét.

A lengyel szabadalmi hivatal augusztus 29-én tárgyalta az Apple benyújtott panaszát. A kiadott közlemény szerint a döntést elnapolták, és ez, valamint az indoklás, mely szerint alaposan körbe kell járni az ügyet, valószínűleg arra utal, hogy akár évekig eltarthat az eljárás.

Az Apple egyébként azt kifogásolja, hogy a bolt – elég nyilvánvalóan kihasználva az adott lehetőséget – az A.pl webcímet és nevet használja, és ezt megfejelik azzal, hogy egy stilizált almát választottak logónak. Mivel ezek az Apple jogászai szerint megtéveszthetik, összezavarhatják a fogyasztókat, emellett ártanak a cég hírnevének, harmadrészt pedig kihasználják a cupertinói vállalat reputációját, ezért kérték a védjegyek törlését.

A lengyel cég vezetője nevetségesnek nevezte a vádakat, melyek egy olyan logóra vonatkoznak, amelyet az A.pl tulajdonában lévő fresh24.pl használ. Radosław Celiński nem érti, hogy vajon miképp zavarodhatnának össze a vásárlók, hiszen az Apple IT-cég, az A.pl meg élelmiszer-házhozszállítást végez.

a.pl

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Előzmények