Hálózafejlesztések az Antenna Hungáriánál

Az Antenna Hungária (AH) mai közleménye szerint tavaly 4 százalékkal, 1,14 millió háztartásra bővült a teljes földfelszíni televíziós használat az AGB Nielsen adatai alapján. A cég szerint kedvező tendencia, hogy a digitális átállás hatására folyamatban van a platform megújítása: a digitalizáció pozitív hatással van a felhasználók korösszetételére és profiljára; reklámozói szempontból értékesebb célcsoportot jelentenek. További eredmény, hogy elkezdődött a MinDig TV-re történő migráció más fizetős tévés platformokról.

A digitális földfelszíni televízió volt a leggyorsabban bővülő platform 2011-ben, több mint 300 000 háztartás használja az ingyenes MinDig TV szolgáltatást. A nyár legkiemelkedőbb dobása a közszolgálati csatornákon elérhető sportesemények lesznek, melyek a szolgáltatás kínálatában előfizetési díj nélkül, HD-minőségben elérhetők. A boltokban kapható lapostévék (plazma, LCD, LED) szinte mindegyike tartalmazza a MinDig TV vételéhez szükséges DVB-T MPEG-4 tunert, így akár külön dekóder közbeiktatása nélkül lehet nézni többek között az ingyenes, HD-minőségű sportközvetítéseket is.

Az Antenna Hungária a következő hónapokban jelentős hálózatfejlesztést hajt végre, 5 közepes teljesítményű és 10 kis teljesítményű telephelyről indul el a DVB-T sugárzás. A fókusz a nagyvárosokon lesz: az országos szolgáltatás az 50 legnagyobb magyar város közül 47-ben beltéri vagy kültéri hordozható vétellel is elérhetővé válik az A és C Multiplex esetében. A hálózatbővítés eredményeképpen 65 DVB-T telephely lesz üzemben, a MinDig TV szolgáltatás lakossági lefedettsége meghaladja a 98 százalékot. A B Multiplex (MinDig TV Extra Családi csomag) lefedettsége közel 87 százalékra emelkedik, 53 telephelyről sugározva.

AH

További tervek: 3D tesztsugárzás, a multimédia üzletág elindítása

Az analóg lekapcsolást illetően nyilvánossá vált korábban, hogy a folyamat véghatárideje 2014 végére módosult. A következő hetekben szükséges a részletek tisztázása, mivel a lekapcsolási stratégia nyilvánosságra hozatalának hiányában az érintett piaci szereplők jelentős tervezési bizonytalanságokkal szembesülnek.

A MinDig TV-t illetően azt tervezik, hogy az ingyenesen vehető HD-terjesztést a jelentős nyári sportesemények idejére a Budapesten és környékén elérhető 3D tesztsugárzással bővítik ki az MTVA-val együttműködésben. Az ősz folyamán pedig további DVB-T hálózatfejlesztés várható.

Egyre többen kívánnak arról dönteni, hogy mikor és milyen eszközzel tévézzenek, ennek a kihívásnak próbál az AH megfelelni azzal, hogy a szolgáltatás-portfólióját nem lineáris szolgáltatásokkal is kiegészítse. Az első lépés a multimédia irányban a tartalomtovábbító hálózati szolgáltatás – Content Delivery Network – elindítása lesz a következő hetekben, tárgyalásokat folytatnak műsorszolgáltatókkal arról, hogy streamingszolgáltatásokat nyújtsanak különböző vevőeszközökre – számítógépek, okostelefonok, tabletek, stb. – akár HD-minőségben is.

Azóta történt

Előzmények