Mintaértékű büntetést kapott az Adobe Németországban

A büntetés mértéke elenyésző, de jelzi, hogy Európában egyre elégedetlenebbek az amerikai multinacionális vállalatok adatkezelési gyakorlatával.

A kemény fellépéséről ismert hamburgi adatvédelmi felelős már nem először került be a nemzetközi sajtóba azzal, hogy kérlelhetetlenül bírálja az Európában is működő amerikai internetes vállalatok adatkezelési gyakorlatát, és ahol a jogszabályok engedik, fel is lép ellenük.

Hirdetés

Johannes Caspar most sem tagadta meg magát és meggyőződését, amikor elmarasztalta az Adobe Systemst, és – mivel törvényi lehetőségei csak ezt engedték meg – 8 ezer eurós bírságot szabott ki rájuk, ugyanis úgy ítélte meg, hogy az Adobe a már hatályon kívül helyezett amerikai-európai adatvédelmi keretrendszer (Safe Harbour) korábbi lehetőségeit kihasználva a német adatvédelmi törvényeket megszegve továbbította európai polgárok személyes adatait az Egyesült Államokba: „A Szilícium-völgy nem a világ ura. Tiszteljék azon országok törvényeit, ahol működnek” – fogalmazott Caspar a döntést kommentálva.

Az adatvédelemért felelős vezető azt is elmondta, hogy az október végén az Európai Bíróság által érvénytelennek minősített Safe Harbour alkalmazását 35 multinacionális vállalatnál vizsgálták meg, és azt találták, hogy a legtöbbjük gyorsan változtatott adatkezelési gyakorlatán, ám az Adobe – és két másik nagyvállalat – ezt nem tette meg, ezért a büntetés.

Caspar azt is elmondta, hogy erős kétségei vannak a Safe Harbour utódjának szánt Privacy Shield egyezménnyel kapcsolatban, mivel szerinte ez semmivel sem nyújt több biztosítékot, mint az előd megállapodás, érezhető az amerikai dominancia és erőpolitizálás.

Azóta történt

  • Emelkedik az Adobe CC havidíja

    Az Egyesült Királyság és Svédország előfizetői már tapasztalhatják az áremelkedést egy hónap múlva.

Előzmények