A nagy cégek megkenik az Adblock Plust, hogy átengedje a reklámjaikat

Hirdetés

A médiatémákkal foglalkozó német Horizont weboldal a napokban igyekezett utánajárni egy blogger állításainak, aki nemrég nagy hatású bejegyzésében azt állította, hogy a népszerű Adblock Plus reklámszűrő szolgáltatás üzemeltetői valójában „maffiakapcsolatban” állnak a hirdető cégekkel.

Azt, hogy valóban vannak nagy cégek az úgynevezett „white list”-en, a engedélyezési listán, azt az üzemeltető, az EYEO Gmbh vezetője is elismerte, ám a támogatási szerződésekről, illetve ezek működéséről meglehetősen homályosan nyilatkozott. Az ingyenes „elfogadható hirdetések”, vagyis a fehér lista eredetileg azért jött létre, hogy a kis cégek és blogok ne szenvedjenek kárt a reklámtiltás miatt. Ám a Horizont rámutat arra, hogy a lista menedzselési nehézségei miatt bevontak ebbe nagy cégeket, akik viszont fizetnek azért, hogy reklámjaikat az Adblock Plus ne tiltsa. A Horizont szerint a meg nem nevezett partnercégek egyike a Google.

A cikk állításaira egyelőre sem az EYEO, sem a Google nem reagált még.

Előzmények