Radikális változás az Adblock Plusban: engedélyezik a reklámokat

Nem kis vihart kavart a felhasználók között a múlt hét végén, hogy a weboldalukat reklámokból finanszírozók által igen rossz szemmel nézett böngészőkiegészítő, az Adblock Plus új változata alapvető változást hozott a korábbi verziókhoz képest: a 2.0 alapértelmezésben már átenged bizonyos típusú, nem túl agresszív hirdetéseket a szűrőn. A „nem túl agresszív” jelen esetben azt jelenti, hogy statikus legyen a reklám, lehetőleg szöveges formában készüljön, illetve csak maximum egy, a betöltődést lassító szkript (a DNS-kérés) szerepeljen benne. Vagyis a Flasht használók, az animációkat vagy hangzó anyagokat tartalmazók továbbra is tiltólistán maradnak.

A döntés hátterében az áll, hogy a fejlesztők ezzel is segíteni akarják a kisebb, elsősorban reklámokból élő webes vállalkozásokat, hogy talpon maradjanak a mind keményebb piaci versenyben. Ahogy Till Faida, az Adblock Plust fejlesztő vállalkozás egyik alapítója kommentálta a döntést: sok webes vállalkozás veszítette el a válság következtében a hirdetései bevételeinek több mint felét. Úgy vélik, ez a köztes megoldás segítheti azokat a kisebb vállalkozásokat, akik ugyanakkor ennek hatására az egyszerűbb, a felhasználókat kevésbé fárasztó és idegesítő hirdetési megoldások felé fordulnak. Azt is hozzátették, hogy a kevésbé tőkeerős cégeket az Adblock Plus jelenlegi módon történő használata teljesen tönkreteheti.

A döntéssel egyet nem értők természetesen azt hozzák fel, hogy a fejlesztők egyszerűen üzletet kötöttek a hirdetőkkel.

Az alapértelmezésben könnyített szűrővel induló program egyébként a beállításokban történő egyetlen kattintással visszaalakítható a korábbi, szigorúbb, teljes szűrést végző üzemmódba. A fejlesztők felmérése szerint viszont csak felhasználóik (világszerte 30 millióan használják naponta az Adblock Plust) negyede tartja teljes mértékben, feltétel nélkül elviselhetetlennek a reklámokat.

Azóta történt

Előzmények