A mikrovállalkozásokra hajt az Invitel

Főleg a kis- és középvállalkozásokat, azoknak is az alsóbb rétegét kívánja megcélozni üzleti kommunikációs szolgáltatásával az Invitel, nem csupán egykori koncessziós szolgáltatási területén, hanem országos szinten – mondta tegnapi sajtótájékoztatóján Fábián Zoltán, a cég üzleti szolgáltatások marketing-osztályvezetője. Az Invitel jelenleg körülbelül húszezer üzleti ügyfelet tart nyilván, éves szinten 300-400 céggel gyarapszik ezen előfizetők száma. Az ügyfelek közül 18 ezer tartozik a mikrovállalkozások, vagyis a 10 főnél kevesebbet foglalkoztatók körébe. Ezek zöme a társaság egykori koncessziós területéről való, de már ezer a fővárosból kerül ki.

Az Invitel Rt. korábbi közlése szerint tavalyi bevétele elérte a 44,3 milliárd forintot, a cég teljes 2003-as forgalma szinte ugyanennyi, 44,7 milliárd forint volt. A cég lakossági hangszolgáltatásból származó bevétele 2004-ben 24,5 milliárd forint volt az előző évi 26,3 milliárd forinttal szemben. Miközben a hangszolgáltatás bevétele csökkent, a lakossági internetszolgáltatásokból származó bevétel 53 százalékkal, 3,6 milliárd forintra nőtt. A vállalati ügyfelektől származó forgalom az év során 12,7 milliárd forintot tett ki a bázis 13,3 milliárdjához képest. Az internetes és a nagykereskedelmi bevételek erőteljes növekedése ellensúlyozta a "koncessziós" hangszolgáltatások terén bekövetkezett csökkenést.

A számhordozhatóság kapcsán Fábián elmondta: számukra pozitív a mérleg, azaz több előfizető érkezett hozzájuk, mint ahány hátat fordított nekik. A társaság célja, hogy volt koncessziós területükön megőrizzék ügyfélkörüket, s ebben nagy szerepe van a széles sávú internetelérésnek. Zsembery György, az Invitel markleting vezérigazgató-helyettese azt emelte ki, hogy a cég koncessziós területén 9 százalékos az ADSL-penetráció, ami meghaladja a 6 százalékos országos átlagot. Az Invitel területének 92 százalékán érhető el az ADSL-szolgáltatás. Zsembery hangsúlyozta, hogy az Invitel Magyarország második legnagyobb vezetékes távközlési cége, a cég 390 ezer lakossági ügyfélnek nyújt szolgáltatást. Fábián elmondta még, hogy az Invitel konferencia- és videotelefon-szolgáltatásokkal is megjelenik a piacon, az osztályvezető ez utóbbiból egy éven belül néhány száz értékesítésére számít. Mindkét szolgáltatáshoz a szükséges készülékek ára 200-500 ezer forint körül alakul – jegyezte meg a Napi Gazdaság érdeklődésére Fábián.

Azóta történt

Előzmények