Főleg a kis- és középvállalkozásokat, azoknak is az alsóbb rétegét kívánja megcélozni üzleti kommunikációs szolgáltatásával az Invitel, nem csupán egykori koncessziós szolgáltatási területén, hanem országos szinten – mondta tegnapi sajtótájékoztatóján Fábián Zoltán, a cég üzleti szolgáltatások marketing-osztályvezetője. Az Invitel jelenleg körülbelül húszezer üzleti ügyfelet tart nyilván, éves szinten 300-400 céggel gyarapszik ezen előfizetők száma. Az ügyfelek közül 18 ezer tartozik a mikrovállalkozások, vagyis a 10 főnél kevesebbet foglalkoztatók körébe. Ezek zöme a társaság egykori koncessziós területéről való, de már ezer a fővárosból kerül ki.
A számhordozhatóság kapcsán Fábián elmondta: számukra pozitív a mérleg, azaz több előfizető érkezett hozzájuk, mint ahány hátat fordított nekik. A társaság célja, hogy volt koncessziós területükön megőrizzék ügyfélkörüket, s ebben nagy szerepe van a széles sávú internetelérésnek. Zsembery György, az Invitel markleting vezérigazgató-helyettese azt emelte ki, hogy a cég koncessziós területén 9 százalékos az ADSL-penetráció, ami meghaladja a 6 százalékos országos átlagot. Az Invitel területének 92 százalékán érhető el az ADSL-szolgáltatás. Zsembery hangsúlyozta, hogy az Invitel Magyarország második legnagyobb vezetékes távközlési cége, a cég 390 ezer lakossági ügyfélnek nyújt szolgáltatást. Fábián elmondta még, hogy az Invitel konferencia- és videotelefon-szolgáltatásokkal is megjelenik a piacon, az osztályvezető ez utóbbiból egy éven belül néhány száz értékesítésére számít. Mindkét szolgáltatáshoz a szükséges készülékek ára 200-500 ezer forint körül alakul – jegyezte meg a Napi Gazdaság érdeklődésére Fábián.