Úton az önvezető autók felé

Hirdetés

Bevezető

Az önvezető autók jövőképe egyre gyakrabban bukkan fel már nem csak a sci-fi filmekben és irodalomban, hanem a valóságban is. Egy átlag internetező két céget tud kapásból megemlíteni, mindkettő amerikai, az egyik a Google, ahol kvázi a nyilvánosság előtt zajlik ennek a technológiának a tesztje, a másik pedig a Tesla, ahol egy szoftverfrissítés olyan funkciókat rakott a kocsiba, amelynek eredményeképpen azok hosszabb távokat is képesek a sofőr közbeavatkozása nélkül megtenni. De nem kell félteni a többieket sem, csak éppen ők nem egyszerre jelentkeznek az összes fejlesztéssel, hanem lépésről-lépésre építik be azokat a szenzorokat és technológiákat az új gépjárművekbe, amelyek előbb-utóbb együtt fognak működni és egyre több terhet vesznek le a vezető válláról.

A Drivingcamp pályáján a Jaguar F-PACE lassít a felvezető autó mögött automatikusan
A Drivingcamp pályáján a Jaguar F-PACE lassít a felvezető autó mögött automatikusan [+]

A Drivingcamp neve talán ismerősen cseng azoknak, akik elgondolkodtak már vezetéstechnikai oktatáson való részvételen. A Zsámbék mellett felépített tesztpálya azonban nem csak arra jó, hogy kiélezett helyzetekben való megfelelő reakciókra készítse fel a sofőröket, kiválóan alkalmas arra is, hogy kipróbálhassuk azokat az elektronikai és informatikai fejlesztéseket, amelyek egyre több autóban bukkannak fel. Egy ilyen rendezvényen vehettünk részt, ahol hat autómárka friss modelljeibe ülhettünk be, az Audi, a Mercedes-Benz, a Suzuki, a Jaguar és a Range Rover mellett Teslát is vezethettünk – én mondjuk ezt a pillanatot vártam a legjobban.

A flotta
A flotta [+]

A felsorolt márkák egy kivételével a prémium kategóriába tartoznak, az új biztonsági és vezetést segítő megoldások általában az ilyen jellegű autókban mutatkoznak be először, aztán idővel a tömegtermelésben is elterjednek. A Suzuki pont ezért hozta el az új Vitarát és az SX4 Cross nevű modelljét, ők nem is titkolták, hogy részükről nem lesz állat leejtős rácsodálkozás a technológiákra, de azt mindenképpen szerették volna megmutatni, hogy ma már nem csak a sokmilliós luxusautók fedélzeti rendszerei képesek trükkökre, hanem az elérhető árú modellekben is találhatunk olyan megoldásokat, amelyek adott esetben akár életeket is menthetnek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt